Sähköautot saapuvat

Uutisia liittyen vapaaseen energiaan

Re: Sähköautot saapuvat

ViestiKirjoittaja make » 08.12.2015 11:21

Joka paikassa puhutaan tesla tesla tesla ! missä on teslan akut ? missään ei ole näkyny ?
Ei ainakaan suomessa !
Kannattais puhua vasta, kun niitä on suomessa !
Tee Se Itse rakentelija
Kuva
make
 
Viestit: 71
Liittynyt: 05.11.2015 16:17

Re: Sähköautot saapuvat

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 29.11.2016 23:52

Osuuspankit alkaa seuraavana pisniksinään liisata Sähköautoja, kun mikkään muukaan pisnis ei enää kannata:

http://www.tekniikkatalous.fi/talous_uu ... es-6603273
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Sähköautot saapuvat

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 28.01.2017 15:58

Katsokaas kaikki tähän linkkiin, ensimmäisessä kuvassa esiintyy jotain minkä rakentamisessa ja suunnittelussa siviili2003 on ollut keskeisessä asemassa mukana, näen suoraan kuinka lempilapseni on saanut muotonsa minun metallisorvissani, sekä metallijyrsinkoneessani, nyt sen näkee kaikki, kun entinen työnantajani julkaisi KUVAN!

https://summa.talentum.fi/article/tt/pa ... eo/357464#
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Sähköautot saapuvat

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 30.01.2017 22:42

Tässäpä vielä lisää informaatiota

http://www.eemods15.info/midcom-serveat ... ynikov.pdf

Ja entisen työnantajani kotisivusto löytyypi sitten tuolta:


www.qe.fi

Tämänhetkinen henkilöstö:

http://www.qe.fi/team.html

minun kuvan kohdalla on tyhjä aukko (oikea alanurkka) koska minua on vasta kosiskeltu takaisin sinne QE:lle töihin
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Sähköautot saapuvat

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 02.02.2017 07:46

Myös allamainittu henkilö on keksijänä tässä samaisessa QE:n moottorissa, huomatkaa mitä hän sanoo:

on yhdentekevää missä moottorissa erityistä säädintä käytetään, säädintekniikka tekee mahdolliseksi sen 50% toimintamatkan lisäyksen ellei jopa tuotakin suuremman, moottorissa on vain oltava tarpeelliset sisäänmenot ja uloslähdöt.

https://www.facebook.com/OH7HJ/posts/10211438844062238
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Sähköautot saapuvat

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 02.02.2017 20:00

Tekniikka talous lehdestä joutuivat moderaattorit sulkemaan kommentoinnin, sillä alkoi kateellisten vihapuheen määrä ylittää moderoinnin rajat, mutta kauppalehden sivuilta onnistuin vielä kuvakaappaamaan kommenteista tuon parhaan, alinpana ...kylähullun kone.... :D Hans Dahlgren arvasi kaikkein lähimmäksi oikein.

Tunnustan sillä olen ihan oikeasti paikkakunnan kuuluisin kylähullu, on minua haastateltu televisioon (MTV), ja lehtijuttukin on tehty parikymmentä vuotta sitten.

Olen niittäny mainetta kylähulluna myös Keski-Suomessa.





Kuva
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Sähköautot saapuvat

ViestiKirjoittaja TOP » 10.10.2017 19:49

siviili2003 kirjoitti:Myös allamainittu henkilö on keksijänä tässä samaisessa QE:n moottorissa, huomatkaa mitä hän sanoo:

on yhdentekevää missä moottorissa erityistä säädintä käytetään, säädintekniikka tekee mahdolliseksi sen 50% toimintamatkan lisäyksen ellei jopa tuotakin suuremman, moottorissa on vain oltava tarpeelliset sisäänmenot ja uloslähdöt. ...


Kuva

Tuo moottorihan näyttää aika pitkälti samanlaiselta kuin Denis Palmer & Co:n kone. Muutkin MRC:n patentit liippaavat samaa aihepiiriä:
- US4358693 A - Permanent magnet motor
- WO2014176554 A3 - Multi-phase modular coil element for electric motor and generator
- US8264177 B2 - Apparatus and system for efficiently controlling a hub motor
- US8193669 B2 - High power rotary device
- US20100085005 A1 - Electric motor
jne.
"All truth passes through three stages: First, it is ridiculed.
Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident."
-- Arthur Schopenhauer
TOP
 
Viestit: 141
Liittynyt: 08.01.2010 18:46

Re: Sähköautot saapuvat

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 12.10.2017 23:10

Silloinkun olin kehittämässä moottoria QE:lle, minulle tuli mieleen että tässähän on samalla helppo muuttaa kierrosnopeuksia ja momentteja, kun kytketään monta moottoria/generaattoria perätysten, siis moottorista generaattoriin väliakseli ja generaattorista moottoriin kytkentä sähköisesti säätimen kautta, näin tulikin keksittyä Electric GEAR, säädintekniikka on se JUTTU tässä QE:n keksinnössä.

Hieno videoanimaatio aiheesta:



Luen juuri TOP:in vinkkaamia patentteja siitä moottorityypistä, kiintoisaa että ovat päätyneet patentoimaan samaa ideaa, itse moottorirakenteesta, mutta heidän patenttinsa noin vuosi myöhemmin kuin meidän....
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Sähköautot saapuvat

ViestiKirjoittaja TOP » 13.10.2017 08:49

siviili2003 kirjoitti:... kytketään monta moottoria/generaattoria perätysten, siis moottorista generaattoriin väliakseli ja generaattorista moottoriin kytkentä sähköisesti säätimen kautta, näin tulikin keksittyä Electric GEAR, säädintekniikka on se JUTTU tässä QE:n keksinnössä. ...


Aiempien työyhteyksieni perusteella muutaman vuoden takaa tiedän, että ainakin ZF:llä on ollut tutkimuksessa korvata perinteinen momentinmuunnin kahdella peräkkäisellä ja tarvittaessa mekaanisesti yhteen kytkettävällä sähkökoneella, joista toinen toimisi pääasiassa generaattorina ja toinen moottorina. Pienen superkonkka- tain akkupaketin avulla molemmat voisivat tarvittaessa toimia moottorina ja generaattorina, jolloin saataisiin hetkellistä lisäboostia tai jarrutusta. Ehkäpä laajemmat hybridiratkaisut ajavat lopulta tuon idean ohi ?

Tuon Denis Palmerin ja MRC:n muutenhan ainakin piti aikanaan rahoittaa Rainer Partasen akkukeksintöä: http://europositron.com/blog/index.php/vieraskyna_ote_paaministerin_artikkelist?blog=1
"All truth passes through three stages: First, it is ridiculed.
Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident."
-- Arthur Schopenhauer
TOP
 
Viestit: 141
Liittynyt: 08.01.2010 18:46

Re: Sähköautot saapuvat

ViestiKirjoittaja TOP » 27.10.2017 08:54

TOP kirjoitti:... ainakin ZF:llä on ollut tutkimuksessa korvata perinteinen momentinmuunnin kahdella peräkkäisellä ja tarvittaessa mekaanisesti yhteen kytkettävällä sähkökoneella, joista toinen toimisi pääasiassa generaattorina ja toinen moottorina. Pienen superkonkka- tain akkupaketin avulla molemmat voisivat tarvittaessa toimia moottorina ja generaattorina, jolloin saataisiin hetkellistä lisäboostia tai jarrutusta. Ehkäpä laajemmat hybridiratkaisut ajavat lopulta tuon idean ohi ?
...


Näköjään tuleekin vetypolttokennosähkökäyttöiset rekkaveturit dieseleiden tilalle: http://www.youtube.com/watch?v=wLidTCqAAtY :o
"All truth passes through three stages: First, it is ridiculed.
Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident."
-- Arthur Schopenhauer
TOP
 
Viestit: 141
Liittynyt: 08.01.2010 18:46

EdellinenSeuraava

Paluu Uutiset ja uutislinkit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron