Tervehdys Foorumi.
Jos tätä 'erkos/Parr' aihetta joku lukee, niin 'ilmoitusluontoisena' kerron (moderaattorin 'siunaamana'), että tällä (ja vain tällä) 'omalla jutustelualueellani' alan pitää 'tavallaan päiväkirjaa', hieman siviilin malliin. (Muilla foorumin alueilla yritän toki seurata ja vastailla/kommentoidakin kenties, mutta 'lyhyesti ja siististi' Hope!).
Tämähän tarkoittaa 'tavallaan juttelua itsensä kanssa pienistäkin yksityiskohdista, uusista ideoistakin kenties, ongelmien ilmaantumisista ja ratkaisuista jne', mutta kun nyt suunnittelen, rakennan ja aloitan kokeiluja tavallaan 'rajallisella alueella/koeprojektilla', niin on varmaan monen monta asiaa, joihin
haluan/toivon jäsenten ja lukijoiden kommentteja, ideoita, parannusehdotuksia jne.
Tällä alueella kerron siis tämän kokeilun asioistani, jotka eivät (vielä) ole mitään tulosraportteja/tilastoja tms. Vaan irrallisia päivän mittaan esille tulevia pikkuasioitakin ja mukaan tungen kenties liikaakin kaikenlaista kuvamateriaalia.
Olkoon tässä pieni esimerkki 'päiväkirja-asioistani tälle päivälle'.
Tänään tuli hetki sitten taas postia SP-Elektroniikalta Oulusta ja paketin sisällöstä osa liittyy Parr-kokeiluissani 'tapahtumahorisontin 'aktivointiin/tykitykseen ja ärsyttämiseen'!
Kun tuo hyrräni sitten, melko pian toivoakseni, pyörii, niin mitä lie tapahtunee 'tyhjäkäynnillä' se testaus toki ensin. (Tässä tulee heti mieleeni ajatuksia HD-moottorin reagoinnista 'äärinopeuksiin' (up to 15.000 rpm). Jos pohjana on esim. 7200 rpm peruslevy, niin toki nopeusaluella 0-8000 rpm kaikki ok, myös jatkuvassa ajossa/pitkänajan testeissä. Mutta sitten (kuulemma!) kun samaa moottoria ajetaan lähes tuplavauhtiin ?, niin esille tulee takuulla lämpenemisen lisäksi 'muitakin kysymyksiä! Toisaalta, useissa Parr-jutteluissa puhutaan aivan normaaleista pyörintänopeuksista, joilla on myös saatu 'tuloksia', esim. 1250/2500/ rpm jne...
Mutta luin, että vastaavissa koejärjestelyiossä on mahdollista sekä parantaa tuloksia/saada aikaan 'jotain aivan muutakin ilmiömäistä', kun ja jos tapahtumahorisonttia (tai koko 'hökötystäkin') 'ärsytellään erilaisilla asioilla.
Jo aikaisemmin mainitsin 'pohja-ajatuksissani', että kokeilen '
aktivointia monellakin tavalla/erilaisilla signaaleilla, kentillä jne....
* Omasta 'perusvarastostani sain kasaan heti ainakin seuraavia 'mahdollisia aktivaattoreita':
* 3 x 5 mW laseria (sin./pun./vihr.)
* äänioskillaattoreita/vahvistimia/kaiuttimia/piezoelementtejä
* ionilähteinä 'Mini Tesla kela ja 'sähköisen kärpäslätkän puretut romppeet
* Minulla on ledejä 'pilvin pimein - kaikenlaisia todella'! Mutta nyt sain SP-Elektroniikalta lähetyksen, jossa oli (mm.):
* UV-Led (373 nm) !
* Supertehokas GaAs/GaAIAS IR Led-tykki'! (siis ei mikään kauko-ohjaimen IR led). Varmaan 'herkkua Sonyn DV-IR kameran kanssa!).
* Superkirkas (Cool White) Led 100.000 mcd !
* 4 kV salamaputki heijastimella (kyllä minulla mini-strobolamppuja löytyy, mutta ei tällaista 'salamapakkausta')
* Myöhemmin testaan 'koetiloissa' ultraäänipesuriakin (ties vaikka löytyis sonoluminenssi-ilmiöitäkin?).
Tässä siis pari jatkokokeiluihin liittyvää ajatusta, kunhan saan tuon 'peruskovon kasaan/käyntiin/'poltan pari ensimmäistä HD-moottoria' jne.
Terveisin
Eki ja sana on vapaa toki! Ja nämä jaaritteluni on helppo ohittaa, älä klikkaa/katso/lue/kuuntele... - ohitus on helppoa sillä alue on privatenimetty.
(Jos ekoissa testeissä 'käry käy' ! on minulla onneksi ensihätään 'uutta kehiin otsikolla'! (Esim. Parr ja Davidson kertovat 'polttaneensa ja tuhonneensa useita moottoreita ennen kuin onnistuivat etenemään? Mistä lienee kyse, mikä tuhosi moottoreita, syntyneet energiakentät????).