Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

Valvoja: Yllapito

Q

ViestiKirjoittaja erkos » 03.06.2018 01:41

Samaan asiaani, eli 'noita romppeita Kiinan Pojilta' liittyy tämä pieni asiani.

OK! Selailin taas kerran noita 'halpa halpa sivustoja'!

Näin maininnan 'oletko kiinnostut ledeistä' 'otsikolla'. Näin tarjouksen 12 eriväristä lediä' kymmenen kutakin' hienosti omiin lokeroihinsa tallennettuna'.
OK. Tilasin koemielessä'! Kymmenen päivää myöhemnin oli käsissäni, aivan upeasti lokeroitu led valikoima lohkorasiassa, parilla eurolla kotiin toimitettuna!

Onhan mulla toki ledejä kotikäyttöön riittävästi, siitä ei ollut nyt lainkaan kyse, vaan 'toimiiko noi Kiinan lupaukset yleensäkään, oli testauksen ajatukseni.

Uskomatonta, ja jo monin onnistunein tilauksin todennettuna.

Siis alle komponettien hinnoin saat laitekokonaisuuksia, valmiiksi kasattuja tuotteita, komponentteja jne. pilvin pimein uskomattomin hinnoin jne.

Todella nannaa tuntuu olevan ainakin elektoniikan harrastajille! Siviilin innoittamana tilasin mainitsemansa yleistesterin päivitetyn 2018 version samaan muutaman taalan hintaan!

Eki
erkos
 
Viestit: 770
Liittynyt: 11.02.2018 01:25

!

ViestiKirjoittaja erkos » 04.06.2018 22:23

Kommentoin vielä tuohon siviili2003 antamaan mittalaitevinkkiin!
Ei kun tutustumaan ja tilaamaan ja vastauslähetys = lähetetty tuli jo samantien!!
Siviilin antamaan vinkkiin nähden, on tämä versio uudempi= laajemmat mitta-alueet, toimii myös taajuusgeneraattorina, sievä kotelo (ei pelkästään kantikas) jne.
https://www.ebay.com/itm/2017-TFT-GM328 ... Fb28zk3YYg
perusmittaukset toki samat, alueet laajnnettuna + taajuusgeneraattori ym.).

On tällaisen 'China' testerin kohdalla peruskysymys sitten laadusta, mittatarkkuuksista tms., niin on todella uskomatonta! Sanon Uudelleen Uskomatonta!, että tällaisen koteloidun, siistin ja monitoimisen testerin saa 'kotiin kannettuna' 'kympillä'! Ei siitä moniakaan vuosikymmeniä ole, kun itse, ammattimaisten mittalaitteiden myyjänä tarjosin asiakkaille laitteita hintahaarukassa '1000-10.000 €', noin niinkuin perusmalleista ilman lisukkeita.

Jo parisenkymmentä vuotta sitten sanoi kansainvälisen yrityksemme FAST Electronic (Suomen edustaja olin 17 vuotta monella tuotesektorilla) 'guru' Matthias Zahn - 'pojat', unohtakaa kovo, tulevaisuus on 'pelkkää softaa'! Näinhän se on mennyt todella! Nämäkin mittalaitteet ovat single-chip prosessoreita, softa tekee kaikki hommat (mitä nyt pari kovosovitusta tarvitaan kenties), ovat 'modattavissa, parannettavissa, kehitettävissä, jopa käyttäjän omin voimin jne.

Siis jokaiselle foorumimme kokeilijalle vinkki. Jos kokeilusi kaipaavat mittalaitteita yleismittarin lisäksi = selaa 'esim. Alibaba tarjontaa -uskomattomia tuotteita, uskomattomin hionnoin tarjolla, ja toimitukset pelaa!

p.s. Olen nyt sitten itse tilannut 'noista halpalähteistä' sekä komponentteja, rakennus-sarjoja, valmiita laitteita, mittalaitteita ja generaattoreita jne.... - sellaisin kertaostoshinnoin, että ne tulevat ilman tullikäsittelyä 'suoraan kotiin'. Uskomatonta, mutta täyttä totta sanon!

Eki
erkos
 
Viestit: 770
Liittynyt: 11.02.2018 01:25

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja erkos » 09.06.2018 20:19

Moikka!

En oikein löytänyt aihetta, jossa voisi kommentoida 'vakavan harrastajan' kokeiluja ja niihin usein (aina !) liittyviä 'viiveitä ja 'selityksiä', ei vielä oikein toimi, mutta pian kerron jne...)

Asiahan on Aina Ja Useimmiten niin, että usein ' kun on aika 'seli, seli selityksille'! Täyttä totta! Ei meillä 'vakavastikin kokeilevilla' harrastelijoilla ole kiihdyttimiä, asianmukaisia mittalaitteita, kunnollisia ja ja tehokkaita suurjännite-/taajuus generaattoreita/kaikkia tarvittavia komponentteja jne. = tarkoittaa siis, että monet haluamammekin raportit/sanomat, viivästyvät useinkin!
Osasyynä ainakin omalla osallani on: 'olen esim. rapannut kokoon jonkinlaisen 'proto-/kokeilukomponentin', ja haluan esittää asiani tarkemmin esim. foorumilla.
Ei perkule en todellakaan halua esitellä noita (toimiviakin!) 'harakiri ' tekeleitäni 'virallisesti muille, jopa kenties kopioitavaksi, testattavaksi jne.).

Esimerkkinä:

Tänään halusin liittää 'Parr-tyyppisten' kokeilujeni mittaus-/tarkkailulaitteistoon aivan yksinkertaisen IR-vastaanottimen/indikaattorin. OK, koekytkentä löytyi valmiina 'miljoonalaatikostani'!
TV-tuotannossa käytettyjä 'valmiita moduleja' löytyy minulta useitakin. Mutta kun sellaisen halusin sitten 'purkittaa' = siedettävän näköiseen boxiin', niin jopa tuli eteen pari ennalta arvaamatonta pikkuseikkaa! (Tarkoitan: 'kehtaanko edes kertoa 'kokeiluistani/asioistani/tekeleistä foorumilla/kiinnostaako se sitten edes ketään? No tässä 'hienostelu asiassani kävi:

* siis 1. kuumaliimapistoolini tukkeutui! (Ei kun auki, korjaamaan ja sitten ok).
* 2. ir-vastaanotin modulin yksi jalka irtosi juotettaessa!
* 3. 9V paristo ei sittenkään mahtunut ajattemaani koteloon^*
Jne...

Sanomani on:
* Jos haluat jonkin kiinnostavan tekeleeesi replikointia muille kokeiltavaksi, ja haluat sitten 'antaa täydelliset' ohjeet! - niin se 'toimivan systeemin dokumenttien teko voi joskus tyrehtyä aivan pieniin ja käytännön ongelmiin. Eli ohita esim. mekaaniset käytännön asiat, kyllä meistä monet pystymme etenemääm kun perushommat on selvästi kerrottu'! Ei täällä foorumilla valmiita kaupallisia tuotteita haeta! Me etsimme 'maailmaa mullistavia vapaaenergia ratkaisuja/ehdotuksia meille foorumilaisille mielellään jo 'ennakkotietona' kerrottuna käytännön näytöin ja kokein.

Eki
Viimeksi muokannut erkos päivämäärä 09.06.2018 21:22, muokattu yhteensä 1 kerran
erkos
 
Viestit: 770
Liittynyt: 11.02.2018 01:25

Q?

ViestiKirjoittaja erkos » 09.06.2018 20:40

Jatkan vielä samaa höpötystäni!

Asia:

Tällä foorumilla on todella hienosti linkkejä 'meitä kiinnostaviin maailman asioihin' mutta yllättävän vähän oma-aloitteisia kokeilujen kuvauksia, replikointipyyntöjä, Omien koetulosten vertailuja tai yleensäkään ajankohtaisia kertromuksia/jatkotoimenpiteitä esim. jo 2009 aloiettuihin keskusteluluihin.

Seuraan aktiivisesti foorumiemme teemoja sivuavia sivustoja: niin 'idästä!!!! kuin lännestä' - ja niiltä löytyy aivan muhkeasti koko ajan 'omia kokeiluja, omia raportteja kunnon replikointi tietoineen
jos ja jollain on haluja omiin kokeiluihinkin. Eivät nuo 'maailman omia teemojamme sivuavat' sivustot voi olla 'pelkkää paskaa', jos 'jollain kuumalla teemalla/raportilla on esim. yli 380.000 katsojaa/seuraajaa'!

Pieni Suomemme on toki 'unohdettavaa' otsikkoa maailman valtavirroissa, mutta onham myös varteen otettavaa, myös meillä mietitään ja kehitellääm 'maailman
laajuista uutta 'vapaaenergiaa' käytännön ratkaisuineen.<

eki
erkos
 
Viestit: 770
Liittynyt: 11.02.2018 01:25

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja erkos » 30.06.2018 03:59

Tämän 'narun' kun katson tavallaan 'omakseni': eli sellaiseksi jossa voin toitotella 'omia käytännön kokeiluihini' liittyviä 'juttuja jos toisia', kerron taas pari sanaa noista 'Kiinan ihmeistä': kun siis tilasin yli kymmenen 'mlonen moista' asioihimme liittyvää: MITTALAITETTA/GENERAATTORIA/KOKEILUALUSTAA/TYÖKALUA/ sekä muuta 'pikkukamaa ja komponenttia', niin kommentoin:

* kymmenkunta laitetta/koontisarjaa jne. ovat kaikki tulleet jopa alle 10 päivässä, moitteetta lupauksineen, hyvin dokumentoituina, ensiluokkaisin komponentein jne.

Olen siis saanut 'muutamalla taalalla' kotiinkannettuna suuren määrän mittalaitteita, komponentteja, työkaluja ja muutakin tarvitsemiani asioita ' netin halpis myymälöistä, kutem Banggood/Aliaba/ebay jne.
Vinkkini foorumimme muille 'kokeilijoille ja keksijöille' - Omat kokemukseni ovat olleet uskomattoman positiivisia kaikille 'idän lähes nollahintaisille ihmeille'! Tulevat lähes 'muutamassa päivässä jne..

On minulla 'ihan tarpeeksikin' myös perinteistä mittalaitekalustoa toki. siis geniksiä, mittalaitteita, skooppeja jne... 'Kokeilin noita 'halpis hankintoja', ja kuinka ollakaan, minulla on nyt omieni lisäksi, uusia taajuuslaskijoita, monenlaisia taajuusgeneraattoreita, Teslakeloja, tarkkoja vaakoja, USB-liitännäisiä kameroita, mikroskooppeja, ja monta muutakin, säteilymittareita, jne...

Katson itseni 'tavallaan kokeilijaksi ja keksijäksi' otsikolla toimijaksi, siis niin, että kokeiluissa on oltava mukana myös asianmukaista mittalaitteistoa, kokeiluista muillekin kertoen.
Jolloin esim. mittalaitteisto/powerit/komponentti ym- asiat ovat ensiarvoista ja tärkeää, jos ja kun haluat myös kertoa tekemisistäsi myös muille kokeiluistasi kenties kiinnostuneille!

Omalla osallani kaikki tekemiseni ovat avointa raportointia toki. Pääprojekteitani ovat nyt esim. 'ns,. 'Joe Parr' kokeiden replikaatiot ja luonteiset pyöriviin pyramiideihin ja muihin muotoihin perustuvat maagneettikentissä pyörivät kuviot, erilaisista metalleista koostuen jne...

Raportoin kokeistani sekä tällä sivustolla toki, mutta myös esim. Periscope ohjelmaa livelähetyksiin käyttäen. Lähetysajat löydätte tältä sivustolta aina hyvissä ajoin.

Eki
erkos
 
Viestit: 770
Liittynyt: 11.02.2018 01:25

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja erkos » 13.07.2018 21:58

Pari väliaikatietoa Parr kokeiden tilasta.

1. Aikaisempi suunnitelmani meni heti perusrakentelun jälkeen täysin uusiksi!

* Aikaisemmin ajateltu tila kävi heti kättelyssä liian pieneksi = ei löytynyt tarpeeksi 'suojattua' tilaa aluksi ajattelemistani 'laatikoista'.

* Koska haluan tehdä 'painovoimamittauksiakin', niin alunperin tilaamani ja saamani 2 kg/0,1 g vaaka (jolla koko systeemi lepää ja toimii)
osoittautuivat alimitoitetuksi. OK tilasin ja sain pikaisesti 5 kg/1g vaan joka sopii mainiosti tarkoituksiini.

* Pyöritettävä (siis 'hitaasti tarpeen tullen koko hökötystä pyörittävä pohjalevy) alusta on nyt ok (yli 2 x aikaisemman kokoinen).

* Tälle peruslevylle (joka siis lepää kokonaisuudessan tarkkusvaalla! siis sijoitan monia antureita, 'aktivaattoreita = ledejä, lasereita,
ultraäänigeniksiä, USB mikroskoopin ja sellaisia laitteita, jotka vaativat 'läheisyyden' koetilaan jne...)

* 'Mahdollisten tapahtumakuvausten' tallennukset toimivat pöydän ulkopuolelta, eli 4 videokameraa eri kulmista, mahdolliset ääni-/ultra
anturit, kosteus, lämpö ja monet muut anturit langattominen tiedonsiirtoineen, ym. ja kaikki teillekin Periscopessa realiajassa seurattavaksi.

* Rakennelman ympärillä tilaa vievät kameroiden ym. lisäksi myös optinen kierroslukumittari, ainakin 3 eri taajuuden laseria ym.

* Magneettilevyjen välissä pyörivälle levylle on minulla jo tulostettuna useitakin 'pyramidi- ym. kuvioita' printtilevyille syövytettäväksi.
(Minulla on toki 'valotus ja syövytysvälineet ja aineet po. pyörivien levyjen tekemiseksi).

* Koko 'homma' vaatii toki poweria! Minulla on (!'lukematon määrä 'erilaisia virtalähteitä! En kehu, mutta on niin kiinteitä kuin säädettäviä)
monia erilaisia virtalähteitä, ja käytännössä lienee helpointa käyttää yhtä/kahta vanhaa ATK pc-virtalähdettä (5 V/12 ovat ok ja riittävät).

* 'Ilman leikisti kertomiani 'kuparikiskojen käyttöä' haluan toki jonkinlaista suojaa kokeiluissa, jos siellä esim. magneetit irtoavat/lentelevät
ympäriinsä tms. Tämä tarkoittaa kahta asiaa:
* laite/järjestelmä on tarpeeksi suuressa ja hyvin suojatussa kotelossa
* Ulkoiset säädöt on sijoitettava 'laatikoiden ulkopuolelle, jossa ne ovat säädettävissä 'ajon aikana'. 'Jos paukkuu' - olet suojassa jne.

* Tallennusvälineillä ei ole niin väliä (kamerat, anturit, mittarit jne.) - jos tuhoutuvat/so what! niitähän saa aina uusia tarpeen mukaan.

Tämäntapaisissa yksityiskohdissa on siis 'palanut aikaa melkoisesti' ja toki varsinaisten testien laajempaa aloittamista hieman viivyttäen.
(esim. itse pyöritysmekanismissa, kovalevyn moottoria käyttäen ei toki ole mitään epäselvää! Eräs pääepäilyni on - pysyvätkö magneetit liimauksissaan alueella 0- 15.000 r/min?)

* Tuon kovorakentelun lisäksi on mielestäni todella tärkeää kerätä mittaustietoa, jos sellaista mitattavaa ja poikkeuksellista ilmenee kokeilun
edetessä.

* Toinen mielestäni teitä moniakin kenties kiinnostava asia, on seurata livenä kokeilujani!? Siis tapahtuu 'jotain tai ei', mutta näette asiani ja
kokeiluni livenä - anturi ja mittalaitetietoineen - 'juuri nyt otsikolla'! (esim. Periscope ohjelmaa käyttäen ja myös toki tallentaen).

Ehkä tämä 'raporttini selventää', Eki on todella kokeilemassa ''jotain Parr-tyyppisten kokeiden replikointia', tapahtuuko sitten jotain/yhtään mitään on eri asia ja siihen toki palaillaan jatkuvasti.

Eki
erkos
 
Viestit: 770
Liittynyt: 11.02.2018 01:25

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja erkos » 13.07.2018 22:20

Moikka vielä Ekin 'kokeilusuunnitelmista'.

Minulla on kaksi EEG-päähinettä, joilla jo vuosi sitten tein 'kokeita/testejä' kasvimaailmaan liittyen: 'otsikolla' - reagoivatko kasvit ajatuksiimme?'

Tein vuosi sitten kesällä lukuisia asiaan liittyviä kokeita kesäpaikallamme, kohdistaen 'asioita/ajatuksia juuri hankkimaamme omenapuuhun'.
Jos jotain teistä asia kiinnostaa, voin kertoa 'uskomattomiakin asioita' noista hommista1

Ei ne nyt suoraan liity vapaaenergiaan, ovat vaan osa laajaa kiinnostustani myös 'parailmiöihin', joihin liittyen on minulla vuosikymmenten takaa todella 'rautaisia ja radikaalejakin kokemuksia virallisinkin tosittein' (Esim. T.K. Laakson asiat/kokeilut/oma osallistumiseni jne...).

Eki
erkos
 
Viestit: 770
Liittynyt: 11.02.2018 01:25

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja tesla » 13.07.2018 22:40

Hurjaa EKI ,, Hurjaa1!

Pitää ihan nähdä! Tosi mielenkiintoista stuffia taas sinulta! Kiiiitos!
Omenapuu ja EEG. ;)
tesla
 
Viestit: 645
Liittynyt: 05.11.2013 08:40

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja erkos » 16.07.2018 23:08

Moikka Tesla te te kaikki muutkin Ystäväni toki!

Vaikka 'kaiken maailman hölöttäjä ja kaikkeen keskusteluun tarttuva olenkin, niin on 'Yleisön = Tesla pyynnöstä' katson hyväksi tarkentaa muutamaa 'kasviasiaa', että ette kenties pidä minua 'aivan kahjona'! Annan tässä aivan poikkeuksellisen 'alustavan selityksen vain 'yhteen viestiin - Teslan heittämään kysymykseen 'Kasvit ja ... hurjaa'!

Tervehdys Ystävät!

Tämä asia ei aivan suoranaisesti liity toki foorumin nykyisiin pääaiheisiin, mutta sivuaa mielestäni vapaaenergiaa monellakin tavoin!

* 'Jo nuoruudessani seurasin kasvien kasvamista nopeuttaviin ja tehostaviin asioita (ehkä myös ns. paratieteellisin menetelmin). OK. Toimin siis silloin jonkin aikaa kuuluisan radiotekniikan
gurun Ylen T.K. Laakson asistenttina (jonka eräs pääharrastus oli paratieteisiin luettava ja hänen tilaamiensa De La Warr laitteiden käyttö ja systemaattinen kokeilu ja testaus Suomessa).

* Tuolloin saadut absoluuttisesti uskomattomat ja hyvin dokumentoidut koesarjat osoittivat täysin kiistattomasti moniakin asioita.
* Kasvien kasvun elvyttäminen ja kiihdyttäminen monin eri menetelmin ('kenties juuri 'vapaaenergiaa liipaistuna hyödyntäen?).
* Esim. Suomen maanlaajuisten veripisaratestien täysin uskomattomat tulokset.

* Se mitä silloin aikanaan sitten tapahtui: kasvikokeista julkaistiin useissakin lehdissä kasvukokeiden tuloksia, ja veripisaratestit saivat lääkärimaailmamme täysin kipsiin!!!!
(Näistä paljon paljon lisää dokumentein, jopa omista De La Warr laitteiden kopiointiyrityksistäni!), jos ne joskus foorumimme aiheisiin myöhemmin sopivat?).

* Sitten asiaan. Miten nuo kasvikokeet kenties liittyvät 'vapaaenergia-maailmaan'?
* Liittyvät mielestäni suoraan ja täysin! Jos siis erilaiset 'asiat, signaalit, 'vehkeet ja vimpaimet' ja jopa ajatuksen voima saavat satojen prosenttien kasvutehon kasvimaailmassa, on 'omasta mielestäni
täysin selvä johdannainen: eli, ei 'joku kasvin valokuvaan tuijottaminen tms.' takuulla saa aikaan mitään sellaisenaan! Se vaan kenties avaa kanavan 'vapaaenergian hyötykäyttöön' esim.!
Ja 'kasvikin vain/myös hyödyntää ja käyttää sitten ympäröivää 'vapaaenergiaa' jossain muodossa!

* Se, miten itse olen nykyään uudelleen kiinnostunut 'kasvihommiin' liittyy nykytekniikkaan, esim. uusimman sukupolven langattomia EEG-päähineitä/tietokoneita/palauteantureita/tukiohjelmistoja
käyttäen.
* Kun itse olen 'uuden vapaaenergiakiinnostukseni' lisäksi ollut parin viime vuoden ajan todella kiinnostunut ja aktiivinen 'monissa ns. para-asioissa'. Omalta osaltani se tarkoittaa esim.
* Olen perustanut ja avannut oman 'paradomainin' Parafinn.net , jonne olen koonnut asiaa omista koesuunnitelmistani (kasvikokeet, telepatia, telekinesia, Kirlian testit, ja monet
muutkin alueet samoilta sektoreilta). Koska käännän po. domainiani parhaillaan 3. kielelle, niin työtiedostoja voitte katsoa linkistä http://erkkikoskim2.wixsite.com/parafinn
(Huom. Olen domainini sisääntuloon linkannut erään Radion Tanssiorkesterin mielestäni kauniin kappaleen 'Tiistai' kuultavaksi, toki siksi, että itsekin soitan po.tallenteella).
* Olen demonnut monissa 'paraesitelmissäni', useiden 'seurojen ja kerhojen' kokouksissa ja esitelmätilaisuuksissa siten, että jokainen osallistuja itse kokeilee esim. omia 'kykyjään'
EEG-päähinettä käyttäen ja kaikkin osallistujat voivat seurata 'koehenkilön onnistumista', succee on ollut aina 100%, koska jokainen kuuntelija on osallistunut ITSE!.

* Näin pitkä alkuhömpötys 'tältä sektorilta', mutta kun Tesla hämmästeli kenties ' mainitsemaani omenapuu-koetta', niin kerronpas siitä hieman enemmänkin ja po. asioista (hyppää yli, jollei kiinnosta!)
* Taustaa: Ostimme uuden nuoren omenapuun taimitarhasta. Istutimme sen monien aikaisempien vastaavien puutarha-alueelle kesäpaikallamme.
* Kiinnitin po. omenapuuhun kaksi langatonta anturia:
* Wiced Bluetooth anturin, joka mittaa langattomasti 5-6 parametria (katso tarkemmin Parr-kokeideni selityksistä, anturi on myös siellä tarkkailukäytössä). (Wiced anturi oli suljetussa
muovipussissa omenapuun runkoon 'hermeettisesti kiinnitettynä'. (Ei siis alttiina esim. ulkoilman vaikutuksille).
* Lisäksi 'langattoman' 'valheenpaljastimen' omenapuun kahteen oksaan.
* Laitteistona kaksi kannettavaa:
* Pääohjelma oli eräs (minulla on niitä yli 30!) EEG-päähineen tukiohjelmista, eli siis 'tavallaan leikkiohjelma', jolla voi yrittää ajatuksiaan keskittämällä tuottaa 'kokeiluiden kannalta
mielenkiintoisia aivoaaltoja' ja niitä tiettyyn (ruudun) pisteeseen ohjaten, 'tynnyreitä räjäytellen, autoja ajaen jne...'

* Itse korvasin erääseen softaan tuon 'ajatusten kohdistamispisteeseen, 'räjäytystynnyrin' sijaan lähettämällä livekuvaa po. omenapuusta, johon sitten 'yritin tähdätä ajatuksiani'....
* Toinen kannettava seurasi langattomasti (Bluetooth) 'valheenpaljastinanturin palautetta'.

*Kun 'laitteisto' oli stabiloitunut (30 minuuttia noin), aloitin kokeiluni, yrittäen 'ajatuksiani po. omenapuuhun tarkentaen, saada 'jotain palautetta'.
* Ensin ei tapahtunt yhtään mitään noin 10 minuuttiin! Pidin taukoa ja yritin uudelleen, 'ajatellen jotain, 'oletpa sievä uusi omenapuu puutarhaamme jne. jne. 'vastaavaa paskaa'.
* Mutta kuinkas asia etenikään! Seuraavan ajatuskokeiluni aikana, ei ainutkaan ulkoinen parametri/asia ympäristössä muuttunut takuulla tippaakaan, mutta 'omenapuu alkoi antaa
'valheenpaljastuspalautetta' vastus muutoksin + sen lämpötila laski (jopa 2 astetta) + sen kosteusvaste muuttui 'kuivemmaksi' jne. Kokeilu poikki!
* Puolen tunnin päästä samat kokeilut uudelleen – Taas Samat Vasteet!
* Kokeilujeni välissä tietokoneeni tallensivat kaikkia mittaustuloksia myös 'tyhjäkäynnillä', eli silloin ei kasvissa tapahtunut itään muutoksia!

Et sillai näin 'parilla sanalla' Sinulle Tesla ekin eräistä 'kasvihommista/omenapuu tällä kertaa' kerrottuna.

Käykää eräällä sivustollani http://erkkikoskim2.wixsite.com/parafinn ja saatte alustavaa mielikuvaa 'tnoista Ekin muistakin parakiinnostuksien asioista'.
(Kuten jo mainitsinkin,. niin 3. kielelle käännöstyön aikana on varsinainen http://www.parafinn.net 'suljettuna').

Tallensin kännykällä myös Ylen lähetyksestä jokin aika sitten videota, joka 'kertoo tieteen kannata' täsmälleen samoista ja nyt puhumistani asioista. Tässä katsomisen arvoinen linkki.
http://www.orkesteri.fi/rypaleet.mp4


Terveisin

Eki

(P.s. Jos katsotte rypäleet videolinkkini, näette Yhden parametrin/signaalin mahtavat vaikutukset. Siis vain äänisignaalien kasvamista elvyttävät vaikutukset. No tähän on pakko kommentoida näin aktiivi muusikkona ja soittajana!
* En ole kotimme kasveille 'sen kummemmin koskaan 'soitetellut tai laulanut', eli minulla ei ole 'musiikin vaikutuksista' sen kummempia omakohtaisia kokemuksia, mutta uskon täysillä tuon videon
sanomaan, ja samanlaisia löytyy jo You Tubestakin yli 10.000! Toki myös 'kaikenlaisia' kasvien kasvua edistäviä muitakin aktivaattoreita.
erkos
 
Viestit: 770
Liittynyt: 11.02.2018 01:25

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja jussik5 » 17.07.2018 19:56

Kyllä se nyt on ihan normaalia toimintaa täällä susien seassa, ei sitä edes kyseenalaisteta.
Siis kasveille höpöttäminen ja laulaminen, kaikkihan sen nyt täällä tietää mikä merkitys sillä on :)
"Jos tietäisit 3, 6 ja 9 suuremmoisuuden, sinulla olisi avain universumiin"
Nikola Tesla
Avatar
jussik5
Site Admin
 
Viestit: 1295
Liittynyt: 16.09.2009 17:43

EdellinenSeuraava

Paluu Vapaa keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron