Sivu 1/1

Ken Wheeler kertoo tietävänsä kaiken magnetismista

ViestiLähetetty: 01.10.2016 21:34
Kirjoittaja tesla
Jo on ukko. Karmeen kokonen pdf ja hirvee määrä videoita. Tästä miehen väittehistä olisi kiva saada
hieman keskustelua aikaiseksi.

Videoita on vaikka koko kesäloman 2kk mökkireissun ajaksi ja huh huh katsoin viisi tai kuusi ja taukoa aina välillä täytyy pitää.
En ole varma onko tästä kaverista jo puhuttu täällä joten postaan kaikille ihmeteltäväksi. Pitäkee kiwaa :)


https://www.youtube.com/watch?v=PfRmq2g ... jZdObXBxxE

https://ia802502.us.archive.org/31/item ... 1small.pdf

Re: Ken Wheeler kertoo tietävänsä kaiken magnetismista

ViestiLähetetty: 02.10.2016 08:35
Kirjoittaja siviili2003
Kaiken hän varmaan tietää, mutta yksi häneltä puuttuu... ja sen mukana kaikki. :P

Re: Ken Wheeler kertoo tietävänsä kaiken magnetismista

ViestiLähetetty: 01.02.2017 19:32
Kirjoittaja siviili2003
Tämän kun tietää niin tietää tarpeeksi, että miten sähköautolla saa toimintamatkaa 50% lisää ainakin vähintään, jos nyt pysyttäis lupauksissa silleen kohtuudessa ettei lehdistösensuuri iske, ja jää makoisa uutinen kokonaan muuten julkaisematta, liitekuvista viisas tajuaa missä mennään, kun on kyse PM moottori/generaattorista :D


Kuva
¤

Kuva
¤

Kuva

Re: Ken Wheeler kertoo tietävänsä kaiken magnetismista

ViestiLähetetty: 19.09.2017 14:59
Kirjoittaja TOP
siviili2003 kirjoitti:Tämän kun tietää niin tietää tarpeeksi, että miten sähköautolla saa toimintamatkaa 50% lisää ainakin vähintään...


Hankin muutama vuosi sitten "Bedini-Lindemann 2012 Science & Technology conference" -videoita, joissa oli mukana tietääkseni nyt jo edesmenneen Dave Squiresin esitys, jossa kertoili omista moottoritutkimuksistaan. Squires oli analysoinut tarkasti moottorissa vallitsevia ja tarvittavia magneettikenttiä ja pyrkinyt löytämään keinoja tuottaa nuo kentät mahdollisimman tehokkaasti. Squiresin mukaan yksi moottorin hyötysuhdetta alentava tekijä on staattorikäämeihin indusoituva roottorin pyörimisliikettä vastustava voima (back-EMF), jota Squires eliminoi siirtämällä käämit kauemmas roottorista ja johtamalla magneettikentät roottorin viereen rautaa pitkin. Normaalisti tuota ongelmaa paikataan nostamalla jännitettä ja omalla järjestelyllään Squires tuli toimeen alemmalla syöttöjännitteellä. Squiresin mukaan suurempaa jännitettä tarvitaan vain tietyissä roottorin asennoissa ja tämän ongelman ratkaisemiseksi hän käytti massiivista kelaa, johon varastoitiin sähköä muun roottorin kierroksen aikana ja otettiin ulos jännitepiikki sitä tarvittaessa. Näillä järjestelyillä Squiresin mukaan moottorin syöttöjännite voitiin laskea kolmasosaan tavanomaiseen verrattuna ja kun virran tarve pysyi samana, niin moottorin hyötysuhde parani selvästi.
Myös Paul Babcock ja Peter Lindemann kertoivat samansuuruisesta eli noin kolminkertaisesta hyötysuhteen paranemisesta erilaisilla "back-EMF":ää eliminoivilla ratkaisuilla. Niin ja tuo "lisäenergia" on siis peräisin magnetismista. Tai oikeasti tavanomaiset moottorikonstruktiot eivät pysty hyödyntämään magnetismia kovinkaan tehokkaalla tavalla.
Nuo Squiresin mainitsemat keinot vaikuttivat mielestäni ihan järkeenkäyviltä. Tosin prototyyppimoottori oli tehoonsa nähden melkoisen kookas ja painava eli ei kovin käyttökelpoinen ainakaan liikkuvaan käyttöön...

Luentovideo on hankittavissa osoitteessa: http://advancedmotorsecrets.com/?hop=qiman