Laitteiden ohjelmoitu kuolema

Valvoja: Yllapito

Laitteiden ohjelmoitu kuolema

ViestiKirjoittaja make » 07.03.2016 19:09

Tee Se Itse rakentelija
Kuva
make
 
Viestit: 71
Liittynyt: 05.11.2015 16:17

Re: Laitteiden ohjelmoitu kuolema

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 09.03.2016 23:09

Tätähän se on elintaso, kun mitään ei enää haluta tehdä niinkuin Kuplavolkkaria, aina pitää kulutushyödykkeen mallia vaihtaa vähän väliä vaikkei se uusi ole sen parempi kuin vanhakaan, valtavasti valmistettuja tavaroita päätyy romuun kun ei enää varaosia saa, kaikki tämä on ahneitten perkeleitten syytä, ekonomistit vaatii vaatii lisää ja lisää kulutusta että BKT kasvais aina vaan, ja käsitteenä "Downshiftaus" on heille kauhistus, Suomessa on liikennekäytössä kuitenkin Euroopan vanhin autokalusto, ittekkin ajelen vuosimallia 1997 Skoodalla, koska siinä on halvimmat käyttöverot, vakuutukset, varaosien hinta ei päätä huimaa ja eikä niitä varaosiakaan edes kulu, muuta kuin joskus iskari, jarrupalat, pyöränlaakerit ja pakoputki.
Ruostepilkkujahan autossani kyllä on mutta mulla on kuitenkin sen verran hyvä ja vahva itsetunto ettei minua haittaa paskaakaan jos joku ylenkatsoo minua autoni takia.
Uusi auto on minun mielestäni todella suuri rahasyöppö, ja sen arvo alenee vuositasolla helposti 1000 - 2000 Euroa, lisäksi kalliit huollot tekee kukkaroon lovea kummasti.
Mulla on keksijänä mielestäni parempaakin käyttöö rahalle kuin käyttää se uuteen autoon.
Mulla on jopa jääkaappikin jolla on jo ikää 40 vuotta, hyvin se hyrisee edelleen, se on siltä ajalta kun tavaroista tehtiin kestäviä, nykyajan jääkaapit tuskin kestää kymmentä vuotta käytössä.

aatelkaas jos ihmiset vois ostaa kaupoista tavaroita joiden käyttöikä ja huollettavuus olisi samaa tasoa kuin mun jääkaapissa, mitenkä paljon vähemmän maailman laajuisesti tarvitsisi luonnonvaroja käyttää, ja ympäristön saastuminenkin vähenis merkittävästi, eikä tännekkään tunkisi mitään elintasopakolaisia kuten nyt näyttää tapahtuvan.
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2911
Liittynyt: 16.09.2009 20:08


Paluu Vapaa keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron