MAKE-magazineja mulla on kaikki numerot

Valvoja: Yllapito

MAKE-magazineja mulla on kaikki numerot

ViestiKirjoittaja tesla » 05.12.2015 23:18

Mietin osaako joku tehdä niistä tekstiformaattia kun on tollaista jättikokoa melkein 100megaa zipale. Nyt ei voi tehdä tekstihakuja, vaikka siellä on kaikkea kivaa kuten oman Wilson-kuplakammion tekemiseen säteilyn havaitsemiseen, joutuu kaiken pläräämään läpi ja notepadilla tekeen muistiinpanot. Hyvä lehti on ja tutkijoille roppakaupalla asiaa, ei kuitenkaan niin raju kuin Energy Unlimited.
Julkaisisipa joku uudelleen tota Energy Unlimitedia - valtava määrä tutkijoita on tehnyt supermakeita löytöjä jotka katoaa salaisten patenttien historiaan ellei asialle tehdä jotain.
tesla
 
Viestit: 645
Liittynyt: 05.11.2013 08:40

Re: MAKE-magazineja mulla on kaikki numerot

ViestiKirjoittaja jussik5 » 06.12.2015 01:26

Minä ainakin pystyn muuttamaan jos nyt ovat kuvatiedostoja.
Elikkä saan ne esim. Readable PDF taikka Doc muotoon.
Eli pystyn irroittamaan tekstin kuvasta ja tallentamaan sen samassa muodossa ja
samannäköisenä kuin alkuperäinen.
Elikkä pystyy käyttämään tekstihakua.
"Jos tietäisit 3, 6 ja 9 suuremmoisuuden, sinulla olisi avain universumiin"
Nikola Tesla
Avatar
jussik5
Site Admin
 
Viestit: 1295
Liittynyt: 16.09.2009 17:43

Re: MAKE-magazineja mulla on kaikki numerot

ViestiKirjoittaja tesla » 07.12.2015 04:55

Miten kannattaisi toimia? Mun superhidas netti toimii, max noin 150kb/s. Noi vie kivat 3.5 Gigaa ja tätä konetta käyttävät muutkin ja aina sammuttavat välissä kaikki uploadit.
Netistä ton paketin Make-zinejä saa hurjaa vauhtia nimellä MakeMagazine [1-45]
Siihen päälle voin vaikka Google Driveen uploadaa noi loput kuva-pdf:t. Ehdotuksia?
tesla
 
Viestit: 645
Liittynyt: 05.11.2013 08:40

Re: MAKE-magazineja mulla on kaikki numerot

ViestiKirjoittaja jussik5 » 07.12.2015 18:36

Näyttäis tulevan mulle sellaista 3.0 Mt/s.
Ilmoittelen kun kerkiän muuntaan.
Varmaan hyödyttävät muitakin, tsekkaillaan kun on perillä 15 min kuluttua ;)

Edittiä:
Testasin numerolla 40, jonka koko alkuperäisenä oli rapia 74 Mb, muunnoksen
jälkeen koko oli 24 Mb, siis teksti haettavissa ja copypastetettavissa.
Eli ei kannata muuntaa muutakuin ne artikkelit mitä tarvitsee.
AMD.n A6-6400K prosu väänsi tiedostoa noin kuusi minuuttia.
"Jos tietäisit 3, 6 ja 9 suuremmoisuuden, sinulla olisi avain universumiin"
Nikola Tesla
Avatar
jussik5
Site Admin
 
Viestit: 1295
Liittynyt: 16.09.2009 17:43

Re: MAKE-magazineja mulla on kaikki numerot

ViestiKirjoittaja erkos » 16.03.2018 01:38

Moikka!

Puhutte hienoja asioita esim. 'Magazine' julkaisujen jakelusta!
Ovatko ne nyt jossain jaossa ja luettavissa.
Maailmalla on montakin 'hienoa ja piilossa olevaa julkaisua', joista monet varmaankin kiinnostavat lähes kaikkia foorumin lukijoita.
Jos ja kun jollain on noita exoottisia julkaisuja tyrkillä - niin jakakaa ihmeessä!
Me kaikki haluamme AHMIA kaikkea uutta tietoa!

Eki


(p.s. Olen uusi tulokas tällä foorumilla. Okei. Olen esittänyt jotain mahdollisia yhteisiäkin koejärjestelyjä muilla sivuilla jne...
Tässä oli puhe 'julkaisuista, joiden jakeluun en ainakaan minä tiedä miten pääsisin?'

'Kelataanpas toisinpäin'!
En ole tässä mitään uhoamassa' toki, mutta julkaisen halukkaille pääsyn 'uskomattomaan kirjastooni' - Pdf- Epub- Doc- ym. muodoissa.

Löytyneekö kenties kiinnostusta?
***********
Parissa edellisessä viestissäni vilahti 'asioita kirjallisuudesta', ja mainitsin, että, 'hamsteri' kun olen, niin minulla todellakin on 'melkoinen määrä' kirjallisuutta ('jonkin verran, muutama metri enää
fyysisessä muodossa kirjahyllyssä (poislahjoitusten takia), mutta Pdf- ja ePub muodoissa – 'Hieman enemmän'! Mainitsin 'suoraan forumin alueen kirjallisuutta' n. 600 – jäipäs ainakin yksi nolla pois!

Jos kiinnostusta löytyy, tulen auttamaan tarvittaessa 'kadonneiden kirjojen' metsästystä!
(Muistakaa nyt ihmeessä! Ei tässä millään muotoa olla kehumaan lähdössä yhtään mitään!).

Tässä yleiskuva 'yhden tietokoneistani (on 9) 'lukemista' kansiosta. ('LoL - Aivan kaikkia en ole vielä ahminut', vaikka koko ajan luenkin 'jotain', 'esim. pari tuntia sitten ainakin nuotteja'!

Kuva 1 – 'lukemista kansion 'ominaisuudet' http://xxx.orkesteri.fi/vapaa/ekolukemista1.jpg
Kuva 2 – esimerkki osasta kansion 'Pavlita generators sisällöstä', (random valinta) http://xxx.orkesteri.fi/vapaa/ekolukemista2.jpg
Kuva 3 – esimerkki erään kansion sisällöstä (sattumalta 'Atlantis …. magazine vuosikerrat)
http://xxx.orkesteri.fi/vapaa/ekolukemista3.jpg

Siis: 'otos yhdestä 'lukemista' kansioistani sisältää:
* 179 GB - * 86.120 tiedostoa - * 3.928 kansiota
Eli pelkkä julkaisujen nimien listaus täyttää 1722 A4 sivua (50 riviä/sivu)!!!!

(LoL – lähetän mielelläni tämän yhden 'lukemista' kansioni sisältölistauksen, jos
joku sitä kaipaa ja haluaa selatakin!).

Lisäksi olen listannut vuosien kuluessa netistä ainakin n. 10.000 sivua 'asioihin ja
kiinnostukseen ja harrastuksiin liittyvää lukemista tulosteina!, siis myös jakelukelpoisina ...

Jos 'joku teistä kiinnostuu' niin avaan linkit!
Kuva

Kuva

Kuva
erkos
 
Viestit: 770
Liittynyt: 11.02.2018 01:25

Re: MAKE-magazineja mulla on kaikki numerot

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 16.03.2018 13:26

Itse allekirjoittaneena, huomaan että maailmassa on tavattoman paljon mielenkiintoista luettavaa, ja paljon onkin tullut luettuakin, siksipä pystynkin täällä foorumilla keskustellessa linkittämään ja lainaamaan tekstejä vaikka mistä aiheesta, tännekkin toistenkin foorumilaisten luettavaksi, sikäli kun muistini vaan pelaa että missäs tuolla jossain siitä ja siitä puhuttiinkaan.

Välillä heitän tänne jotain kiintoisaa muista yahoo grupeista, jotta olis uutta puhuttavaa, tosin yksinpuheluitahan nää minun höpinät näyttää olevan, (tämä foorumi onkin kuin päiväkirjani, jota voin jälkeenpäin selata jos ajatus katkeaa, että missäs sitä lähdettiinkään pääaiheen sivupolun sivupolulle, päästäkseni takaisin siihen mitä olinkaan alunperin tekemässä).

Jonkun ihmisen ns. Aiheen mukaan järjestelemättömät tiedostot ja varsinkin pdf :t luettavaksi, huh huh, olisiko kuitenkin parempi kun olet Erkos itse kirjastosi hoitaja, niin toisit vaan keskustelujemme lomassa aina aiheeseen liittyvää lähdeluetteloa esiin, sitten kun puhutaan vaikka Gravitaation olemuksesta, ja mitä siitäkin on tutkijapiireissä - harrastelija piireissä puhuttu tai tuotu uusia näkökantoja esiin, niin sitten vois vinkata VINK VINK.
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08


Paluu Vapaa keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron