Kirjoittaja siviili2003 » 17.11.2015 19:00
Anterro Rantasen akut oli kuulemma jostain Laivasta, jossa ne oli jonain Hätäpoistumistie valaisinjärjestelmän akustona, ja ne oli Nikkeli-Cadmium tyyppiä (Ni-Cd), harvemmin joka ukon eteen sattuu tilaisuutta ostaa sellaista akustoa, koska ei täällä Suomessa laivoja pureta, mutta jossain tuolla Intian Alanyassa vois olla halapoja käytettyjä akustoja kaupan, kun siellä purkaat niitä laivoija aivan solkenaan.
Oliskohan saatavilla käytettyjä sähkötrukkien akustoja, niissä vois olla varauskapasiteettia näihin tuulivoimala juttuihin, nehän ei usein ole Lyijyakustoja vaan jotain Nikkeli-Rauta akkuja, siis Alkaalisia akkuja jotka kestää paljo enemmän varaus/purkauskertoja kuin Lyijyhappo akut.
Ne vaan vaatii että ne on asennettu lämpimään tilaan, ja niiden tilavuus /kwh on suurempi, mutta mitäs siitä, kyllähän niitä nyt sopii asetella moneen kerrokseen sopivaan varastotilaan, eikä muuten tuota mitääs haisevia kaasuja.
Ootkos Make kokeillu koskaan seuraavaa reseptiä; ota lyijyakku, vaikkapa kovin heikentynyt, lataa akku täyteen, kaada akustosta rikkihapot ulos, kaada sisään tislattua vettä, huuhtele akku sillä, kaada pois ja sen jälkeen tee viemärinavausrakeella (tukos tuomas) 10% liuos lipeävettä, kaada se liuos akkuun, annat akun puhkua ja puhista aikansa, ja sitten mittaat akusta napajännitteet.
-Huomaat että akun plussanapa onkin nyt miinusnapa ja miinusnapa on muuttunut plussanavaksi ja huomaat että akkuhan on täydessä vedossa, muistat aina vastedes latailla akun väärinpäin, maailmalla kokeilijat on tehneet erinomaisia starttiakkuja silleen.