Superkondensaattorit ja kylmäkäynnistys

Valvoja: Yllapito

Re: Superkondensaattorit ja kylmäkäynnistys

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 12.12.2012 12:33

Kiinanpojatkaan ei tee niitä halvemmalla koska kiinan tavarassa on hylkyä 20%, mutta Varkauden tehtaan tuotteessa hylkyä on vain 1.5%.

Kiinan poika tunkee tavaransa markkinoille hylkyjen kanssa, eli antaa asiakkaan itsensä reklamoida eli lopputarkastaa ostoksensa, eikä tämmöinen systeemi toimi luotettavilla markkinoilla.

Varkauden tehtaalla tuotantosykli on 5 viikkoa josta tuotantoon menee 1 viikko ja 4 viikkoa menee ns. tavaran "vetäytymiseen" - aika kuluu niiden varastossa makuuttamiseen ja sen jälkeen ennen asiakkaalle toimittamista ne lopputarkastetaan, tämä tehdään juuri siksi että lopputuote on juuri sitä mitä ollaan myymässäkin.

Kiinan pojat ei välitä jos maailmalle lähtee myös paskaa.

Varkauden akkutehtaan suurin möhläys oli se että heillä tuotteen markkinointi lähti liikkeelle vasta sitten kun tuote oli valmis, kun olisi pitänyt alkaa markkinoida tuotetta jo silloin kun ensimmäinen toimiva prototyyppi oli valmis.

akkutehdas on nyt valmis, kuitenkaan kukaan ei osta pelkästään kennoja, vaan asiakkaat pääsääntöisesti haluavat ostaa akkupaketteja jotka sisältävät lataus ja säätöelektroniikan.

Suurimpia menekin vaikeuksia aiheuttaa nyt tämä Eurooppalainen laskukausi ja sen lisäksi verotuspoliittiset ratkaisut koko euroopan alueella, Markkinoilta puuttuu luottamus, joten kaikki vaan odottaa mihin tämä maailman talous oikein on menossa, eikä kukaan halua nyt investoida esimerkiksi ajoneuvotekniikkaan, täyssähkö ooppelikin maksaa peräti neljäkertaa niinpaljon kuin vastaava bensaversio.

Sitten vielä, jos jotkut autotehtaat ottaisivatkin nää litikennot käyttöön, niin ennenkuin se auto on asiakkaalla, on sitä eurolakien mukaan CE-hyväksyntöjen saamiseksi testattava ensin 4 vuotta, tämä aika on odottavalle pitkä, eikä tätäkään oltu osattu ennakoida Varkauden akkutehtaan perustamisvaiheessa, siis Konsultit tekivät työnsä hutiloiden kun mainostivat mahtavaa tulevaisuutta Litiumakkutehtaalle, mutta jättivät kertomatta että myynti alkaa varsinaisesti vasta neljän vuoden kuluttua, kun siihen saakka akkuja pitää testata erikseen ja yhdessä niissä moottoriajoneuvoissa joita aiotaan alkaa myymään.

Mot ohjelmassa taannoin annettiin väärää tietoa siinä että väitettiin akkutehtaan saaneen yhteiskunnan rahaa ensin ja sitten vasta yksityistä sijoituspääomaa, kun totuus oli aivan toisinpäin.

Firma oli olemassa jo vuonna 2003 jolloin ensimmäiset pelkästään yksityiset sijoittajat lähtivät mukaan, tuolloin yrityksen nimi oli FEVT (FinnishEnergyVechileTecnology), myöhemmin sulautettiin tähän European Batteries firmaan.

Ensimmäisen kerran yhteiskunnan rahaa tuli mukaan vasta Varkauden akkutehtaan rakentamisen yhteydessä.

Yksityiset rahoittajat olivat jo uskoneet asiaan yli 40 miljoonan euron edestä, ilman että se oli tuottanut vielä mitään.

Tuote on täysin kunnossa eikä siitä puutu enää mitään, markkinat ei vaan yksinkertaisesti VEDÄ!
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Superkondensaattorit ja kylmäkäynnistys

ViestiKirjoittaja jussik5 » 09.02.2014 13:01

Tässäpä aiheesta tuore ja hyvä video

"Jos tietäisit 3, 6 ja 9 suuremmoisuuden, sinulla olisi avain universumiin"
Nikola Tesla
Avatar
jussik5
Site Admin
 
Viestit: 1295
Liittynyt: 16.09.2009 17:43

Re: Superkondensaattorit ja kylmäkäynnistys

ViestiKirjoittaja vesilasku » 01.04.2014 19:22

Mistähän tuommosen 5 kwh akun sais..? Kuullostaa tuo 70 € aikas edulliselta.
vesilasku
 
Viestit: 2
Liittynyt: 01.04.2014 19:04

Re: Superkondensaattorit ja kylmäkäynnistys

ViestiKirjoittaja erkos » 16.04.2018 22:58

Tässä erkos moikka.

On jo kulunut melkoisestikin aikaa, kun olette keskustelleet superkonkista. Nythän 2018 puhutaan hyperkondensaattoreista = konkat, jotka vastaavat akkujen kapasiteettia.
Nykytrendien seuraava vaihe on Ultrakonkat!

Päivän tietoa löydätte sanomastani tältä foorumilta 'Sähköautoista osioissa'.

Terveisin

Eki

(Jos konkkien kapasiteetista on kysymys, (niitähän monella meistä harrastelijoista lienee 1-5 F miljoonalaatikossaan), mutta nyt on Kiinan Pojilla suoraan hyllystä esim. 2.8 V /30.000 F !
erkos
 
Viestit: 770
Liittynyt: 11.02.2018 01:25

Re: Superkondensaattorit ja kylmäkäynnistys

ViestiKirjoittaja tesla » 24.01.2019 21:09

Tässä kylmäkäynnistykseen oma pieni rata-ta-ta-ta Plasma Ignition Cell.
Moottori käy 100 Fahrenheit-astetta kylmempänä ja huomattavasti pienemmällä löpön syötöllä. esimerkiksi 1/21.

Taitaa olla Aaro Mukokäämi asialla.
https://www.youtube.com/watch?v=bqNVH6LM4W0
tesla
 
Viestit: 645
Liittynyt: 05.11.2013 08:40

Edellinen

Paluu Vapaa keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron