Hyötysuhde 230%

Valvoja: Yllapito

Re: Hyötysuhde 230%

ViestiKirjoittaja jussik5 » 07.05.2012 21:28

Ei tartte Siviilin kotakkiin muunnossarjaa, menee ihan sellasenaan.
Mun E36 sarjan Bimmeri menee sellasenaan, kesällä ihan raakallakin.
Samoten mun 940 Volvo, ei tartte muutoksia.
Talvella täytyy seostaa.

Nää on vanhoja juttuja, eiks kukaan muista 70-luvun energiakriisiä ;)
Kaikki tuli silloin testattua.
Mulla oli Chevyssä moottoripetroli käytössä.
"Jos tietäisit 3, 6 ja 9 suuremmoisuuden, sinulla olisi avain universumiin"
Nikola Tesla
Avatar
jussik5
Site Admin
 
Viestit: 1295
Liittynyt: 16.09.2009 17:43

Re: Hyötysuhde 230%

ViestiKirjoittaja Vipunen » 07.05.2012 22:30

Niinpä taitanee olla, ainakin tekniikka vaikuttaa olleen valmiina jo pitkään etanolille sopivaa. Samoja koneita tulee linjan täydeltä, tuskinpa missään moottoritehtaassa alataan muutaman erikoispolttoaineen vuoksi koneita tekemään yksittäiskappaleina vaan tehdään heti kaikki kaikkiruokasille ja laitetaan peräpelliin vain lätkä, että tämä kärry kelpaa sille ja tämä tälle polttoaineelle. Näinhän riisselien kanssa on tehty jo pitkään, laiskalle kärrylle oma lastu ja sportille oma. Kuulemman mukaan lootikon tarkoitus on vain nostaa polttoaineen syöttöä/kulutusta lisää 30 prosentin verran ja auton omat anturit haistaa muutenkin mitä ja paljonko syötetään milläkin sytyskulmalla. Oikees Jussi oot, seurataan tilannetta.
"Kaikkea on opeteltu, mutta kaikkea ei ole käsketty teherä".
Könnin mestari
Vipunen
 
Viestit: 345
Liittynyt: 02.10.2009 01:51

Re: Hyötysuhde 230%

ViestiKirjoittaja jussik5 » 08.05.2012 00:06

Eli käytännössä melkein kaikki 90-luvun pirssit soveltuu.
ECU osaa säätää Lamda-anturin haistelemalla tiedolla oikeen seossuhteen.

Sytkävehkeet on oltava kunnossa.
Jos on vanha öljyjäähdytteinen puola niin se kannattanee
vaihtaa uudempaan ilmajäähdytteiseen ns. suurtehopuolaan.
Maksanee mätänetissä noin kakskymppiä vähä rapia.
Bilhelvetissä alle kakskypää.
Opelixien Ecotecit menee sellasenaan.

Jos vaihtaa puolan niin voipi aavistuksen isontaa
tulpan elekrodien kärkiväliä.
Syttyypi se ST1.sen Biomoska vähä paremmin.

Sehän ei meinaan syty huonolla kipunalla, siitä ne
talviajan vaivatkin tulee.
Nää kaikki on 70-luvun tietoo kun mentiin raakalla pirtulla ;)
"Jos tietäisit 3, 6 ja 9 suuremmoisuuden, sinulla olisi avain universumiin"
Nikola Tesla
Avatar
jussik5
Site Admin
 
Viestit: 1295
Liittynyt: 16.09.2009 17:43

Re: Hyötysuhde 230%

ViestiKirjoittaja nyysonen.017 » 08.12.2012 21:03

Mielenkiintoista luettavaa.
nyysonen.017
 
Viestit: 8
Liittynyt: 01.06.2012 14:57

Re: Hyötysuhde 230%

ViestiKirjoittaja penttinen » 08.12.2012 23:31

käsittääkseni toi laite vaan pidentää ruiskutusaikaa, jolloin pyttyyn menee soppaa enempi, ja tehonluute korvautuu. Alkoholissa kun on vähemmän energiaa, kuin muissa polttoaineissa. muistaakseni bensa liikkuu jossain 8 kwh/litra ja dieseli on 10 kwh/litra. noi vanhemmat autot kestää ton alkoholin hyvin. varsinkin jenkit, niissä on ominaisuutena se, että voi ajaa viinalla. mm. tietokoneohjatut 87-alkaen, ja vanhemmatkin kaasarversiot. Ja onhan noissa toki katit ja lamdat.
penttinen
 
Viestit: 779
Liittynyt: 16.09.2009 22:13

Edellinen

Paluu Vapaa keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa