Mikäs on kuvassa

Valvoja: Yllapito

Re: Mikäs on kuvassa

ViestiKirjoittaja jussik5 » 28.07.2017 22:44

Nonni, nyt vaan kaikki keräämään muovipusseja ja öljykannuja ja kaikkea polyeteemipakkausjätettä mitä on aivan hirvittävästi.
Minulla on vanha 50-luvun Raussendorffin pahnasilppuri jolla saadaan jätteestä sopivan kokoista silppua tuuttiin noin 2000 kg/tunnissa :)
"Jos tietäisit 3, 6 ja 9 suuremmoisuuden, sinulla olisi avain universumiin"
Nikola Tesla
Avatar
jussik5
Site Admin
 
Viestit: 1295
Liittynyt: 16.09.2009 17:43

Re: Mikäs on kuvassa

ViestiKirjoittaja romurallye » 29.07.2017 09:26

Minulla olisi jussin silppurille paljon käyttöä, käärintäkalvo voi tosin olla hienoinen ongelma mille tahansa silppurille ;)
romurallye
 
Viestit: 71
Liittynyt: 21.01.2014 12:50

Re: Mikäs on kuvassa

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 30.07.2017 04:29

Hys hys, ettei viranomaiset saa kuulla, sillä ihmisten tuottamat jätteet eivät kuulemani mukaan olisikaan heidän, :o
kaikkea sitä saa kuullakkin, ettäkö minulla ei olisi oikeutta vääntää omistamani telkkarin muovikuoria öljyksi???
tai käyttää roskapussiini päätyviä voirasia pakkauksia autoni polttoaineena.

Tuli kirjettä kotiini että missäs on minun tuottamani jätteet, kun jäteastia aina ammottaa tyhjyyttään, ei saa kuulemma jätteitä omatoimisesti polttaa, vaan kaikki on visusti toimitettava jäteastiaan, pahviset kartonkipakkauksetkaan ei saa mennä puuhellaan...
tyhjän pöntön tyhjennyksestä maksattavat edelleen 36 euroa per kerta, kele..
tuota vähemmän jätettä ja maksa siitäkin..

Tekis mieleni laittaa vastauskirjeenä A4 paperilla keskarit Puhas Oy:lle

Että tämmöinen jätemafia tällä kertaa...

Joensuussakin Kaupungin tekninen johtaja oli luvannut toimittaa Leppävirralla toimivalle Riikinvoimalle tietyn määrän jätettä, ja jos ei toimita niin joutuuvat ostamaan raskasta polttoöljyä puuttuvan määrän edestä, no nytpä kävi niin sopivasti että 25% joutuuvat ostaan öljyä tilalle kun ennusteet jätteen määrästä osui yläkanttiin kun tuli tää kysyntälama, ihmiset ei enään kuluta niin paljon kuin silloin kun oli talous nousussa ja Riikinvoiman jätteenpolttolaitosta suunnitetiin.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Riikinvoima
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Mikäs on kuvassa

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 30.08.2017 20:11

Tässäpä vasta idea :idea:

Otetaan sähköä lietekaivosta tai lähimmästä suosta (pitää olla vetinen suo).


Kuva

Kuva hiukan pienempänä




Kuva

¤
Täällä linkissä hyvä artikkeli aiheesta, sähköä suosta:

https://www.survivalrenewableenergy.com ... fuel-cell/
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Mikäs on kuvassa

ViestiKirjoittaja tesla » 31.08.2017 22:00

Mitähän jos joku ilkiö aina käy varastamassa jäteastian? Esim. maassa toimii aktiivisesti Romanian romaneja ja heiltähän saa ihan mitä tahansa vaan päähän ikinä juolahtaa.
Mistäs ne sitten laskuttais? Puuttuvasta jäteastiasta? Siinä tapauksessa vahinko kiertämään ja hakemaan naapurin jäteastia. Siinähän on vielä täytteenä jätteitäkin ;)

Romanian rompuille kelpaa mm. Rakennustarvikkeet ja liiikkuvat käymälät. öö postilaatikot, tyhjät kaljapullot, veneet, veneen osat, autotallien ja varastojen sisältö. Asuntojen sisältö. Vesiskootterit ja venevaraston irataimisto. Ne kerää tasan kaikkea mikä ei suoraan ole pultattu maahan. Täälä Helsingissä sitä pääsee jokseenkin jolloinkin seuraamaan kun tyhjentävät rakennustyömaita tai muita varastoalueita.

EU on laittanut niiden sivilisoimiseen 50 miljardia euroa ja Suomen(entisen itsenäisen Suomen siis)
osa on 2 miljardia joka vuosi. Tietääkseni kukaan ei ole sitä rahaa hakenut. Mulla ois kavereita jotka tekee työtä niiden kanssa mutta eivät raukat osaa kirjoittaa hakemuksia.

Pari miljardia per vuosi todella siis on jaossa pelkästään tän jätemafiamaan osalta. Jos kiinnostaa niin eiku puntit soimaan! Mulla on nää tutut mahdollisesti vielä
tavoitettavissa jotka Romanian romppujen kanssa puuhaa.

Vapaaenergiapalstalle sopis joku miljonääriporho vähän rahoittamaan meikäläisten toimia. Mikäs olisi viettää pieni vapaanergian miittari luksusjahdilla ja karauttaa rantaan 750m2 kesämökille?
tesla
 
Viestit: 645
Liittynyt: 05.11.2013 08:40

Re: Mikäs on kuvassa

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 01.09.2017 16:45

Tämäpä erinomaista, kotilaserin rakentajille, Ebaysta saa tilattua reflectoripeilejä aika halpaan hintaan:


Kuva
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Mikäs on kuvassa

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 05.09.2017 22:37

Tässäpä on minun testikalusto kotipolttosen muoviöljyjen polttoon, saa siinä vertailtua jotta onko samanverran tehoja kuin Neste Oyj:n tisleissä:





Kuva

#



Kuva

#
Sokurina pohjalla olis sähkökytkentä kaavio Tig hitsaus lisälaitteesta tavalliseen puikkohitsauskoneeseen.
Löysin omani romukaupan kasasta, kunnostin ja testasin, Hyvin Toimii!, niinpä puhtaaksi piirsin kyseisen koneen piirikaavion, nyt joka ukko joka tarvii Tigin, muttei raaski ostaa kallista vehjettä (uutena 1600 euroa)
https://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet/H ... skone/2464

niin voipi halvoista osista koota omansa, jos omistaa ennestään puikkohitsin, käytettyinähän ei tiggejä juuri myynnissä näy.


Jouduin ottamaan kytkiskaavion pois kun huomasin yhden tekemäni virheen piirroksessa, tuon piirroksen takaisin korjattuna, tuon vielä tästäkin yksinkertaistetumman version, jonka pystyy jokainen tekemään, komponentteja korvattu.
Yksinkertaisimmillaan huomaan että Tig poltin jossa on käsikaasu sulkuventtiili suoraan kahvassa (kuten on esim Einhell tig-polttimessakin, joka maksaa vaan 70 euroo), niin saa osia jättää tästäkin kytkiksestä pois, samoin jos ison virtakontaktorinkin korvaa vaikka jalkakytkimellä jota painaa jalalla silloinkun hitsaa, niin silläkin saa yhden kalliin osan pois.

Saatan tehdä itse kierrätysosista Tigin, nähdäkseni jotta onnistuuko käyttämään esim. Öljypolttimen sytytysmuuntajaa, tai mikroaaltouunin muuntajaa sekä kondensaattoreita, tai auton puolaa kipinäkehittimenä.

Huomasin tuossa Agan tiggiä katsoessani että miten sillä on toteutettu tuo alumiinin hitsauksessa vaadittava AC asento, - noh siinä näkyy olevan jatkuva kipinäsytytys, ja kun taas teräksellä kipinä sytytys on päällä vaan 2 sekuntia alussa, aika nerokas yksinkertainen idea.

Onhan tää AGA ollut hitsikonevalmistajana aikoinaan tekniikan huippua, ja kun on vielä teollisuusmittakaavan kone, niin mikseipä ei olis kiitettävästi toiminut kun vertaa tätä vaikka Esabin vastaavaan invertteripohjaiseen Tiggiin tänäpäivänä.

#


Kuva

On minulla vielä epäkuntoinen AGA Plasmaleikkurikin, jonka kytkistä puhtaaksi piirtelen, sekin on tarkoitettu puikkovirtalähteen lisävarusteeksi, siitä kuvia myöhemmin.

Linkki aga-museoon:

http://www.aga-museum.nl/page/aga-plasma-cutting

(22767)
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Mikäs on kuvassa

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 07.09.2017 23:51

No niin tässäpä luvatut piirikaaviot, toivotaan että saatte selvää, lisäkuvia itse laitteen sisältä voidaan vielä ottaa, niin näätte minkälaisia osia alkuperäiset on, lisään ne myöhemmin.


Kuva

¤



Kuva
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Mikäs on kuvassa

ViestiKirjoittaja romurallye » 09.09.2017 09:13

Jokos Siviili on päässyt koeponnistamaan kotipolttoista löpöä ?
romurallye
 
Viestit: 71
Liittynyt: 21.01.2014 12:50

Re: Mikäs on kuvassa

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 13.09.2017 20:09

Romurallyelle vastaus että kun tapaan tehdä tämmöisiä kokeita ulkoilmassa ja nykyään näkyy satavan vettä joka päivä, niin tuommoiset koepoltot on jatkuvasti lykkääntyneet parempia säitä odotellessa.

#
Tähän alle kootut kuvat AGA Tig laitteen sisältä:



Kuva
#


Kuva
#


Kuva
#



Kuva
#


Kuva


(23026)
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

EdellinenSeuraava

Paluu Vapaa keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 8 vierailijaa