penttinen kirjoitti:Ryhmät 2 ja 3 ei lähesty asiaa tekniseltä/fysikkan/luonnontieteiden puolelta. Heitä ei kiinosta itse laitteen fysiikka, vaan heitä kiinostaa enempi se hälinä ja sosiaalinen infra, joka laitteen tai myytin ympärillä pyörii. He ovat omasta mielestään totuuden torvina kertomassa kuinka maailma oikeasti menee, ja kuinka energiayhtiöt, fbi, stasi, kgb, jne plaaplaat piilottelee totuutta ufoista, ilmaisista energioista, jne, jne..
Nämä ihmiset kategorisoisin free energyn faneiksi. Olen itse kurkkuani myöten väsynyt heihin, koska heitä ei kiinnosta perehtyä keksijöihin, heidän ajatuksiinsa ja kirjoituksiin, vaan he etsivät, kohulehdistön tavoin, äärimmäisen mehukasta tarinaa, josta voivat puhua. Tämä on mielenkiintoista psykologian kannalta, mutta ei itse vapaan energian tutkimisen, edistämisen ja tuloksien kannalta. Olen huomannut tätä monenlaisissa ns. kokeellisissa aiheissa, eli raa'asti sanottuna, jos on 3 tunnin dokumenttielokuva, siitä on 1-2 minuuttia asiaa ja loput on mehukasta draamaa, teatteria. Jos ei ihan syytöksiä, niin ainakin olankohauttelua että "kyllähän sinä tiedät miksi tämä ei ole käytössä.. wink wink". Se on äärimmäisen väsyttävää pidemmän päälle.
Free Energyn fanitus on todellakin kuin uskonto, todella monelle. Siihen kuuluu myös krusiaalina osana se, että vaaditaan joitakin varjossa piileskeleviä taustavoimia vapauttamaan tämän, tai tuon keksijän kaikki tutkimustiedot. Facebookissa on miljoonia ryhmässä jossa vaaditaan Nikola Teslan tutkimustuloksia hallitukselta. Olen usein leikkinyt ajatuksella, että mitä oikeasti tapahtuisi jos ne tulisivat kaikki skannattuina torrenttina jakoon. He jakaisivat sitä kuin kulovalkeaa, nämä totuuden toitottajat, mutta kukaan ei tekisi mitään.
Tämä koko suuntautuminen "piilotettuihin salaisuuksiin, jotka on pimitetty meiltä", on yksi osa Free Energyn fanittamista, sen huomaa monien kirjojen nimistä, dokumenttielokuvien nimistä, ja eräänlaisesta tunnelmasta joka pervasiivisesti välittyy. Oli sitten kyseessä vesi, sähkö, magnetismi tai mikä tahansa, aina on jotain jännittävää, joka meiltä pimitetään, ja josta meille ei kerrota. "Shh. Täällä pidetään salaisuuksia. Näitä ei jokaiselle kerrotakkaan. Vastustus on niin kova." Tuollainen ilmapiiri ilmeisesti antaa sopivan latauksen, että luottokortit otetaan käteen ja tilataan "The Secret World Of ...(ihan mikä tahansa)".
Sikäli mielenkiintoista, että FE-fanklubeihin liittyvät useimmiten juuri ne, jotka ovat kaikista epäaktiivisimpia ja, no, luovuuden/aikaansaamisen kannalta impotentteja ihmisiä. Ensin toitotetaan totuutta, sitten pelotellaan kolviin tarttuvia mahdollisista mustatakkisista miehistä jotka tulevat ihan kohta kolkuttamaan oville. Tätä näkee foorumeilla ja YouTubessa.
Joskus tuntuu että ihmiset tietävät enemmän JP Morganista kuin Nikola Teslasta. Enemmän siitä miten Stanley Meyer kuoli, kuin Meyerin tutkimuksista. Enemmän näistä aakkos-keitoista mitä itsekin mainitsit, ja mitä pahaa he ovat tehneet, kuin mitä hyvää tutkijat, tiedemiehet ja keksijät ovat kehittäneet. Ilmeisesti on aina helpompi syyttää ja puolustaa&hyökätä ja vaatia, kuin ottaa itse magneetit käsiin ja ruveta miettimään. Tietysti tässä on myös se, että tästä meiningistä tarttuu nopeasti voimakas paranoia käteen, on varmasti ihmisiä jotka eivät uskalla edes aloittaa, kun jo näkevät aurinkolaseilla varustettuja ihmisiä kesäpäivisin ja pohtivat ketä he seuraavat ja yrittävät estää. Ja ovatko he edes ihmisiä, ohh! Hehän voivat olla x y ja z.. etc.
Olisi pystyttävä pysymään faktoissa ja käsitellä vapaan energian historiaa pyrkien selvyyteen, ei mehukkaisiin tarinoihin. Se voi olla haastavampaa kuin helppo tie, mutta siitä tulee parempia tuloksia pitkällä tähtäimellä - joista yhtenä mainitsisin sen, ettei pala stressistä loppuun. "Voi meitä, voi teitä, voi että kun.. voi voi. Voi heitä.. Miten he voivat.. Miten ei ikinä koskaan kivaa ikinä" ei ole käsittääkseni johtanut koskaan mihinkään muuhun kuin protesteihin ja aktivismiin (mikä on muuten oikeastaan reaktivismia - ei tuoda itse pöydälle mitään muutakuin syytöksiä ja vaateita, eli reagoidaan toisten jo muodostamiin rakennelmiin / historiallis-nykyisiin epäkohtiin)
Mitä itse olen ns. skeneä seurannut, ei ole periaatteessa mitään estettä tekniikalle, muutakuin joko ihmisten syvällinen ongelma saada itseään kommunikoitua ymmärrettävästi, eräänlainen silmitön tarve ymmärtää jokainen kysymys negatiivisessa sävyssä, ja tietysti se, että sopassa on myös mukana ihan oikeasti negatiivispainotteisia täysiä skeptikoita jotka epäilevät kaikkea JA samalla tuhoavat keskusteluja tuomalla asiaankuulumattomuuksia keskusteluihin. Sitten on tietysti nämä joiden on saatava selville itselleen selväksi toisten ihmisten uskon-opit.
Eli ennen kuin Teslasta voi puhua, on otettava selvää että kaikki 300 tai 3000 ihmistä koko keskusteluryhmässä ovat samaa mieltä että mistä suunnasta hän tietoutensa ammensi. Oliko se sitten venuslaisilta, itse jumalalta, akaasisista kirjoista vai tieteellisesti tutkimalla (vai UFOilta). Jos joku on eri mieltä, keskustelu loppuu siihen heti ja loppuaika postitusryhmässä käytetään siihen että yritetään vakuuttaa toiset siitä että itse on oikeassa ja he ovat väärässä.
Olen usein katsonut aivan oikeasti kauhuissani sitä, kun hyvää tarkoittavat ihmiset haluavat jakaa vapaaenergian historiaa puhumalla estoista, epäonnistumisista, rahaongelmista, kuolemista, oppressiosta ja suppressiosta, ja sitten itse asia hautautuu tuohon keitokseen täysin, ja tuntuu että näit pitkän dokumenttielokuvan, joka kertoi vain siitä ympäröivästä draamasta, ei mistään muusta. Näitä levitellään ympäriinsä, ilman että kenenkään tieto itse vapaaenergiatutkijoista tai kiinnostavista tutkimuskohteista lisääntyy.
Näillä on todella voimakas vetovoima, eli .. tilanne, jossa luulet puhuvasi vapaasta energiasta, mutta et puhu siitä itseasiassa ollenkaan.
Buckminster Fuller, jota kieltämättä fanitan ihan täysillä, jota on ehkä täälläkin foorumeilla lainattu, totesi ykskantaan:
"You never change things by fighting the existing reality. To change something, build a new model that makes the existing model obsolete.".
Juuri tätä historiallisten epäkohtien kovertamista ja jatkuvaa esilletuomista harrastavat todella monet totuuden torvet. "voi, kun näin ei olisi tapahtunut. kyllä nyt kaikki on täysin väärin. yhyy. että pistää vihaksi, raivostuttaa, olen niin pettynyt, itkettää. kaikki olisi niin hyvin jos nuo muut ihmiset eivät olisi niiiiiin pahoja. ettekö te ymmärrä? miksi te ette kuuntele? ettekö te tiedä että kaikki on väärin?", etc.
Toivon, että jossakin vaiheessa tapahtuu eräänlainen sea-change, joka mahdollistaa sen, että vapaaenergiasta oikeasti kiinnostuneet tutkijat, jotka haluavat löytää luonnosta ja luonnonvoimista ja ilmiöistä täysin uusia tapoja tuottaa energiaa, nousevat etualalle, ja fanittajat jäävät taka-alalle ja he kiinnostuvat järjestelmällisestä crowdfundingista eli ihan tuntuvasta tutkijoiden rahallisesta, stipendinomaisesta tukemisesta. Tämä olisi tällähetkellä fanittajien resursseille hyvää käyttöä. Ei YouTubeen enää tarvita yhden yhtäkään huutajaa ja märisijää, näitä tuloksia on jo liikaa.
Tämän takia on niin rohkaisevaa huomata, että ensivuonna järjestetään jo kolmas Bedini-konferenssi 28-30.6.2013. Siellä jokaiselle osallistujalle annetaan rakennussarja käteen ja ihmiset yhdessätuumin rupeavat ihan oikeilla työkaluilla rakentamaan asioita ja yrittävät samalla ymmärtää mitä tekevät ja miksi. Tässä on erilainen ilmapiiri käsillä kuin näillä totuudentorven totisilla soittajilla.
Kyllä FE-skenessä joskus päästään ulos mustavalkoisista asenteista (sarjakuvamaisesti: autotalli-keksijä-idealistisankari vs. kylmän skeptinen lisko-akateemikko-professori joka teoretisoi että ei varmasti ole mitään täällä). Ei tästä muuten mitään tule.
Käsitykseni vapaaenergia-keskustelufoorumista on se, että täällä ei ns. sekoilla.
Toivon että pysyt täällä, koska tuot tänne ihan tiettyjä aspekteja jotka on hyvä muistaa, vaikka jotkin alueet FE-skenestä ovatkin lähellä aikamoisen kummallisia anomalia-efektejä joista on vaikeaa keskustella ilman että otetaan käsille myös terminologiaa joka ei ole ihan niin tieteellistä kuin toivoisit sen olevan.
Tämä paikka on hyvin, hyvin, HYVIN kaukana overunity.comin tai yahoogroups-sillisalaatin pahimmista ilmiöistä. Joskus tuntuu että aika monet tutkijat/kiinnostuneet/fanittajat ovat hieman tärähtäneitä, ja se on "ihan ok", mutta aina tulee puun takaa joku jolla on lähteny lapanen molemmista käsistä. Ja joskus heilläkin on jotain tuotavaa kuvaan, kun pystyy ideologiat jotenkin filtteröimään pois ja keskittymään siihen mitä he FE-skeneen tuovat.