Teslan auto, ikuinen päänvaiva

Nikola Teslan patentteja ja keksintöjä sivuavat aiheet

Teslan auto, ikuinen päänvaiva

ViestiKirjoittaja penttinen » 18.09.2009 00:37

Niin, moni tietänee legendan teslan sähköautosta, jolla ajeli pitkiäkin matkoja ilman mitään sen kummempaa latausta, tms.

Mitä on kerrottu netissä:

-autoon on vaihdettu sähkömoottori normaalin bensakoneen tilalle.
-moottori on ollut muistikuvieni mukaan hiiletön. Siis vastannee nykypäivän oikosulkukonetta. Vaihtovirtakone kuitenkin.
-moottoria on ohjatu jollain. joko "black boxilla" tai jollain muulla.
-autossa on ollut normaali 6 voltin akku paikallaan.
-autossa on ollut pitkähkö antenni takapellissä
-"black box" koostuu radioputkista (12 kpl) ja joistakin muista osista. (minulla kuva pajan seinällä ko. laatikosta, jota saatan pitää aitona)
-putkissa ei ollut jonkun lähteen mukaan hehkuvirtaa ollenkaan, vaan ne toimi kylmänä
-Mister Savo (huom kovin suomalaisen oloinen sukunimi) toimittaja, joka on kertonut nämä tarinat
-hämärä muistikuva netissä nähdystä kuvasta, jossa auton konehuoneessa oli pinkka metallilevyjä. Ihan kuin hitsauskoneen tasasuuntaaja, mutta isompi (se diodirypäs) Mutta silloin ei oltu vielä keksitty puolijohdediodia.
-jokin tarina kertoo, jotta Tesla on toimittanut autonsa jonnekin testiradalle koeajoon. Mutta se palautettiin viikon kuluttua, koska siinä ei ollut polttomoottoria. (?)

Mitä voisi olettaa:
-energia on tullut jostain teslan lähettimestä: Teslahan suurin osa elämää kului energian siirtämisen ratkaisuihin. (mm. kolmivaihetekniikka) Tämä ei kuitenkaan ehkä pidä paikkaansa, koska olen nähnyt kartan, jossa oli ajoreitti. Mr Savo oli ollut kyydissä, ja reitti oli kaukana Teslan lähettimestä.

-Energia tullut Morayn kaltaisista ratkaisuista, jotka epäselviä (Henry Moray on jollain tapaa Teslan jälkeläisiä) Pieni ajatelma on: silloin leikittiin aika varomattomasti radioaktiivisten aineiden kanssa. Onko mahdollista tehdä laite, joka muuntaa suoraan radioaktiivisen säteilyn sähkövirraksi? Tai tekee "tyhjiön" joka täyttyy ulkopuolelta sähkövarauksella (vrt. lämpöpumppu, joka tekee kylmemmän osan ulos, johon lämpö sitten siirtyy) Siis jonkinlainen sähköinen, elektronipumppu. Sähköä ympäristöstä.

-energia tulee jostain muualta. Kerrotaan, jotta tesla totesi : Se tulee jostain meidän ympäriltä. Tähän en osaa kommentoida mitään.

Teknisiä ratkaisuja/muuta:
-Auto on eristetty kumipyörillään maapotentiaalista. Auton metallinen kuori liittyy asiaan?
-Jo aikaisemmin oli sähköautoja : http://hubpages.com/hub/Its-easy-being- ... ectric-car
-Teslan mikään julkaistu patentti ei viittaa ilmaisen energian saamiseen noin suurissa määrin. (Pepes teslapage, ja oma kirjahylly, jossa patenttikirjat 3 kpl)

Mistä energia ei tule: Autossa paikallaan olevasta akusta. Sen ajan akkuteknologia ei olut niin hyvää kuin nykyisin. Ja vieläkin se on kehnoa.

Muita arvailuja;
-Teslan auto oli sen aikainen sähköauto, ja tesla ensimmäisenä rakensi alkeellisen taajuusmuuttajan, jolla pystyi ohjaamaan vaihtovirtakonetta. Muut autot on varmasti ollut tasavirtakoneilla. Peräkontissa oli sitten akkuja. 6 voltin akku oli auton normaalille sähköjärjestelmälle, kuten valoille, jne.

-aika on tehnyt tästä myytin. Näin on käynyt monen muunkin tiedemiehen kohdalla. Ja kieltämättä Tesla halusi olla myyttinen ;)

Komments? Onko jollain parempaa tietoa?
penttinen
 
Viestit: 779
Liittynyt: 16.09.2009 22:13

Re: Teslan auto, ikuinen päänvaiva

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 18.09.2009 10:28

Tuo levytyyppinen tasasuunnin paketti viittaisi SELEENI tasasuuntaajaan ja kylmä katodiputket radioaktiivisella aineella varustettuun kylmähehkuun.

kylmäkatodiputket

olisko tuosta linkistä apua: http://www.intalek.com/Index/Projects/R ... ricity.pdf

Muistaaksen muuan Mc Elrath patentoi kylmäkatodi putken jossa käytettiin radioaktiivista materiaalia elektroniemission aikaansaamiseen (US2032545 katso patentti haulla)

Lisäys: Ai tarviisit ydinpariston rakennusohjeet, no tästäpä saat; etsi englantilainen patentti numero GB763062 Harold Victor COLMAN ja William David SEDDON-GILLESPIE

siitäpä vaan sitten tielle pörräämään, et tarvi akkuja ensinkään. :)
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2907
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Teslan auto, ikuinen päänvaiva

ViestiKirjoittaja penttinen » 18.09.2009 17:57

nyt täytyy sanoa, jotta en ihan päässyt kärryille tuosta säteilypatterista. Mutta tuo Teslan black box omaa joitain samankaltaisia piirteitä.

Onko tuo Colmannin rakenne käytössä noissa majakoissa, etc?
jos ei, niin onko kukaan rakentanut sellaista, vai pelkääkö porukka säteilyä niin paljon?
penttinen
 
Viestit: 779
Liittynyt: 16.09.2009 22:13

Re: Teslan auto, ikuinen päänvaiva

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 18.09.2009 19:16

Colman systeemi ei tiettävästi ole missään käytössä.

colman systeemissä alkuaineet, koboltti cadmium ja fosfori tehdään 300 megahertsin taajuisella radiosäteilyllä keinotekoisesti säteileviksi, mutta kun nuo alkuaineet palautuvat normaaliksi alle tunnissa, niin niitä täytyy aina vain uudelleen ärsyttää 15 -30 sekunnin jaksoissa.

Ne viron rannikolla olevat venäläisvalmisteiset majakat, niissä on toimivana aineena Strontium, samaa ainetta kun sydämmen tahdistimen virtalähteessä.

Strontium on juuri Beetasäteilijä, eli sylkee elektroneja.
#
voisivatkohan ne tasasuunnin levyt siinä teslan autossa olla todellisuudessa pinnoitetut jollakin säteilevällä massalla??
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2907
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Teslan auto, ikuinen päänvaiva

ViestiKirjoittaja jussik5 » 19.09.2009 09:22

Moro

Mitä minä olen lukenut eri artikkeleista, niin putket joita Tesla käytti olivat normaalia kauppatavaraa jossakin ylhäällä se tyyppikin, siis ei mitään erikoisia putkia, tosin kyseistä putkityyppiä ei enää valmisteta.
Kone oli kolmivaihekone vaihtovirralle.
Sen verran minäkin olen päässy testaamaan että Tesla käytti "ympärillä olevaa sähköä" suoraan, eikä suinkaan tasasuunnannut sitä, ainoastaan vaiheisti sen kolmivaihekoneelle sopivaksi.
Sähkö jota saamme "ympäristöstä" on hyvin korkeajännitteistä (mittarit menee piikkiin vaihtovirtapuolella välittömästi) ja myöskin korkeataajuuksista.
Ja koska sähkö on "kylmää" niin voiman annostelu voidaan tehdä muillakin tavoilla kuin taajuusmuuttajalla, isompia lämpiämisiä ei synny.

Mister Savo oli tiettävästi selvityksien mukaan Serbi, eli samoja sukujuuria kuin itte Tesla.

T Juha

*^^^^^^^^^*
"Jos tietäisit 3, 6 ja 9 suuremmoisuuden, sinulla olisi avain universumiin"
Nikola Tesla
Avatar
jussik5
Site Admin
 
Viestit: 1295
Liittynyt: 16.09.2009 17:43

Re: Teslan auto, ikuinen päänvaiva

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 20.09.2009 08:54

Muistelen lukeneeni jostain (tai sitten muistan väärin) että tesla käytti amerikkalaista putkityyppiä 70-L-7 (70L7-GT) joita siinä laitteessa oli kolme kpl, ja loput niistä 12 putkesta oli jotain muuta. (vertailun vuoksi mainitsen että Reich käytti itse kehittämänsä Vacor putken kanssa tavallista sähkömoottoria, tyyppiä: Western Electric KS9154,sarjanumeroltaan 7227.)
Tesla tiettävästi kävi jossain 1905 hujakoilla vierailevana virtuoosina RCA:lla kehittämässä erityisen radioputkityypin: TRIGATRON putket, ne putket ovat vastaavia kuin tyristorit puolijohdetekniikassa, tosin Trigatron on hyvin nopea ja se kytkee hyvin nopeasti ja katkaisee myös, toisin kuin tyristori.

Teslan auton moottori oli teholtaan 80 Hevosvoimaa ja kierrosluku enintään 1800 kierrosta minuutissa.

Tesla oli soittanut henkilölle nimeltä Lee DeForest ja kysynyt häneltä; "Mitäpä tykkäsit autosta".

Lee DeForest tunnetaan radioputkitekniikkaan liittyvänä keksijänä.
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2907
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Teslan auto, ikuinen päänvaiva

ViestiKirjoittaja penttinen » 30.11.2009 23:09

Tuo Forest olikin uusi tuttavuus. Marconia ja ositain Teslaa olen pitänyt radion tekijöinä. muistaakseni tuo putkityyppisi on oikea. Mutta luulin, jotta ne oli kaikki tuota mallia.
penttinen
 
Viestit: 779
Liittynyt: 16.09.2009 22:13

Re: Teslan auto, ikuinen päänvaiva

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 23.09.2010 17:26

Selventäisiköhän tämä video yhtään näitä sähköautojuttuja?

http://www.youtube.com/watch?v=ozGwb0glcXg

#
http://www.energeticforum.com/renewable ... rator.html

tässä on varsin tiivistä juttua.

ja missäs narussa penttinen kaipasi jotain laajakaistaista vastaanotinta kaikille taajuuksille?

Extremely wide band "conical inductors" are also available. The use of this variable diameter format helps reduce accidental internal resonances and allowing a flat bandwidth up to frequencies as high as F = 40 GHz!
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2907
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Teslan auto, ikuinen päänvaiva

ViestiKirjoittaja jussik5 » 26.09.2010 21:51

Tää on vaikee kun ei osaa pätkääkään venättää
Mutta ilmeisesti tää Vladimir Iljits Brovina liittyy jotenkin tähän juttuun joka tuossakin videossa mainitaan'
http://il.youtube.com/watch?v=Sl16ZSUZYQ4&feature=related

Jaa siihen viitattiin siinä ed. videolinkissä
"original version of the generator of electromagnetic oscillations, which can be assembled in various active elements. At present, most often in its construction using bipolar or field effect transistors, a few less-radio tubes with transistors as well pentodes. This device was invented by a Soviet engineer Vladimir Ilyich Brovina in 1987 as part of the electromagnetic compass his design."

Eli jotain löysin täältä
http://bit.ly/blu4y3

Meniköhän mettään ;)
"Jos tietäisit 3, 6 ja 9 suuremmoisuuden, sinulla olisi avain universumiin"
Nikola Tesla
Avatar
jussik5
Site Admin
 
Viestit: 1295
Liittynyt: 16.09.2009 17:43

Re: Teslan auto, ikuinen päänvaiva

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 17.08.2012 11:06

Tästä linkistä löytyi jotain siitä radioputken rakenteesta jota Tesla käytti autonsa radioputkina:

http://www.teslatech.info/ttmagazine/v1n2/basics.htm
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2907
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Seuraava

Paluu Teslan teknologia

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron