Innostuin tutkimaan lisää noita avisonin juttuja. Tyyppi kehuu videolla, että 200 wats battery driving 11 kilowats electrik motor.
Täytyy sanoa, että nyt on tyyppi watteinensa hieman pihalla, tai tekee ton tahallaan.
Otetaas faktana: avisonin "200 wats battery" on normaali akku, amppeerituntimäärältään (P/U=I) eli 200/12= 16,6 Ah. (edellisessä topikissa veikkasin ulkomittojen mukaan akun olevan 20 Ah)
Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että yhden amppeerin virralla pystyy akkua purkamaan 16,6 tuntia. Vastaavasti 16,6 amppeerin virralla akku kestää tunnin.
Todellisuudessa avison käyttää autoaan 10 minuuttia, jolloin hänen "200 wats battery" antaa 1200 wh:n tehon. Tai viidessä minuutissa 2,4 kWh Oikeasti yksiköyitä ei voi näin vertailla, koska Wattitunti pitää aina tämän tunnin aikamääreen sisällään. Minuutissa tulee peräti 12 kW. Jos vaan akun navat kestää.
Tossa videossa alussa
http://www.youtube.com/user/ley858#p/u/18/gSvCuYZxmjMmainitaan, että 5 hp:n auto tarvitsee 15 kilowats battery. ja sillä voi ajaa 50 kilsaa. Jos lasketaan ihan vapaalla tavalla, niin tällöin kilometrille kuluu 300 W. Oleteaan, että avisonin hökötys kuluttaa saman verran, niin kymmenessä minuutissa hän on mennyt neljä kilsaa, eli nopeus on 24 km/h. Kuitenkin hänen auton nopeus on videoissa vain 7 km/h, eli kolmanes tuosta lasketusta wattia/km esimerkkiautosta. Siksi hän pääsee huomatavasti pidemmälle samalla energiamäärällä. Jos nopeutta kasvatetaan, niin ilmanvastus kasvaa huomattavasti, jolloin ollaan samoissa lukemissa.
Kyllä mää sanon, että bulshittiä on tää juttu. mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää, että on ihan ok pyörittää "200 watts batteryllä kuormittamatonta 15.000 wats dc motorssia vaikka puoli tuntia.- Se moottorin kylkeen leimattu teho on se määr energiaa, jonka moottori pystyy jatkuvasti tuottamaan ilman että kuumenee liikaa. Olen joskus ottanut 1,5 kWh:n strömbergin moottorista 15 kilowats hetkellisesti. Motti piti upottaa veteen, jotta ei palanut.
Ne konkat on oleellisia liikkeellelähdettäessä ja moottorin ohjauksessa. Volttimittari ei taaskaan kerro mitään todellisesta tilanteesta. Viittaan tuonne tuplamuuntaja-keskusteluun.
Toisekseen mulla on toi sinclairin sähköauto, jolla ajelee 5-7 tuntia 60 ah:n akulla, ja se menee liki 40 km/h.
Tossa linkki, jossa näkyy paljon ko. videoita. Kahlailin ne läpi.
http://www.youtube.com/user/ley858#p/u/18/gSvCuYZxmjM