Sivu 6/7

Re: Kestomagneettimoottorit

ViestiLähetetty: 16.03.2018 05:47
Kirjoittaja erkos
Tässä Eki juuri vasta domainiin liittyneenä ja tiedonjanoisena kaikista aiheista kiinnostuneena!

En malta olla kysymättä!
Vuosia sitten 'huhu kertoi, että Toyta valmisti 'kestomagneettimoottorin' autokäyttöön. Toimi 'kuulemma liian hyvin'!
Ja tarinan mukaan Yakuzat kävivät tappamassa koko moottoriteamin'!

Onko:
a. tuttua
b. legendaa
c. totta vai tarinaa

Eki

Re: Kestomagneettimoottorit

ViestiLähetetty: 16.03.2018 13:10
Kirjoittaja siviili2003
Ei hajuakaan

Re: Kestomagneettimoottorit

ViestiLähetetty: 01.03.2019 23:27
Kirjoittaja TOP
Tulipa taas tutkittua tuota Howard Johnsonin moottoria: https://patents.google.com/patent/US4151431A/en

http://fuel-efficient-vehicles.org/energy-news/?page_id=1064 mukaan "...Howard has personally brought a functional, rotary PMM to Tom’s (Bearden) house, and they’ve played with it for hours ... Howard is still working on getting another functioning unit constructed ... The most critical element is the precise machining of the magnets...to the aerospace-critical specs that are the minimum necessary ... Alignment of the parts is highly important too. One slight misalignment and the motor will not run continuously. ... All magnets aren’t the same. This application requires expensive, extremely high quality magnets. Howard, in order to get them cheaper, was buying them in $50K lots from China, where high quality and a lower price can be had. ... the motor *can* be build directly from the patent but that there needs to be 5 or 6 armatures and not just the one that is shown as an illustration in the patent. ..."

HJ:n moottorista tuskin saanee käyttökelpoista tuotetta, sillä näin monimutkaisen moottorin valmistaminen suuremmissa määrissä riittävän edulliseen hintaan lienee mahdotonta. Mitenkä magneettien ominaisuudet muuttuvat pidempiaikaisen käytön aikana suhteessa toisiinsa - pysyykö kentät kohdillaan - tarviiko säätää uudelleen aina silloin tällöin ?

Jos haluaa käyttökelpoisen kestomagneettimoottorin, niin sen pitäisi olla paljon yksinkertaisempi. Vähemmän magneetteja, jotta nuo tekstiin merkkaamani punaiset vaatimukset on helpompi täyttää ?

Re: Kestomagneettimoottorit

ViestiLähetetty: 12.11.2019 15:06
Kirjoittaja siviili2003
Just tuossa äsken testailin mitä sähköpolkupyöräni Solifer, takanapa moottori antaa sähköö kun polkee normaalinopeutta, se antoi yli 12 voltin jännitteellä 7 ampeeria, (sehän on moottorina 24 volttinen).

Soveltuisi varmaan hyvin tuuligeneraattoriksikin jos asentaisi vannekehälle siivet ja tukisi tuon "haarukka" kiinnityksen jotenkin muuten, tai sitten sitä "haarukkaa" on jatkettava niin pitkiksi kuin on siiven pituus.

Re: Kestomagneettimoottorit

ViestiLähetetty: 10.12.2020 09:07
Kirjoittaja tesla
Tänne samaa videota pukkaan kuin äskeiseen kysymykseeni Villen palstalla Kipinäväli, Kondensaattori ja Kela Uudet lukijat ...!!! SUOSITTELEN tuota narua! ,,, koska se kattaa määritelmän kestomagneettimoottori. Käämejähän niissä loogisesti saa myös olla ellei mennä ihan
puristien täyskestomagneettimoottoreihin. Niitä paljon missään ole.

mutta sitä ennen... Vähän tehokkaampaa magneettimoottoria. Mallia TEE SE ITSE! Ei muuta ku Jussille sinne traktoriin tämmöinen niin johan lähtee!

Converting an Alternator to a PMA LUKE FLUGATE
https://www.youtube.com/watch?v=7KfHji41fDA


Tässä sitten jo nähty mutta tänne kuuluva itseoikeutetusti:

Car Alternator with Magnets MR ELECTRON
https://www.youtube.com/watch?v=aeqy-OE5ZIM


Laitan toisenkin magneettimoottorivideon ja kysymykseni kuuluu!?=!= Mikä tämä tämmöinen Amerikan sankarin moottorityyppi on mikä tällä GREENPOWERSCIENCE:n tyypillä on? Niinku missä tommosia
käytetään? TIETÄÄKÖ KUKAAN mistä
tämmöisiä saa entisestä Suomesta?? ?!?

Easy Alternator from electric motor conversion DIY neodymium magnet install
https://www.youtube.com/watch?v=k-4IbLOZwnA

Tässä on sitten toinen hyvä
Generador de dinamo eléctrico de 220V y 6 Amp 1200 vatios MR ELECTRON
https://www.youtube.com/watch?v=pjXpHAGCMC0


Ja lopuksi muttei latteimmaksi Siviilille lahjaksi Gerard Morin pesukoneen moottorin kera!
Tesla's Secret finally understood (Gerard Morin)
https://www.youtube.com/watch?v=YZ7I9XgaW3A

Re: Kestomagneettimoottorit

ViestiLähetetty: 15.12.2020 04:02
Kirjoittaja Sam.Pentti
De Palma on floppi, haki julkisuutta vaan autotallipuuhillaan. Unipolaarigeneraattoria tai N-generaattoria valmistettiin teollisesti General electric:llä höyryturbiinien perään kytkettäväksi. Keksijä oli nimeltään Noeggerath. Paljon Brucea aikaisemmin.
N-moottori, tai unipolaarimoottori, siis yksinapaisen moottori on käytössä joissakin sukellusveneissä sähkömoottoria. Ominaisuudet käy hyvin akkusähkölle.
Näissä ei ole mitään kummallista.

Kestomagneettimoottoreita tutkin joskus mielenkiinnosta paljonkin, ymmärtääkseni magneettikentää edes jotenkin. Kestomagneettimoottorin perusongelma on se, että magneettivuota ei saada katkaistua mitenkään. Ei ole materiaalia, joka sen voisi tehdä. Vuon poisohjaaminenkaan ei tuota tulosta, koska siihen kuluu yhtä paljon energiaa kuin ennen vuon ohjaamista on tuotettu.

Nämä kommentit siis siihen, jos kestomagneettimoottoreita tarkoitetaan jotain overunitymasiinaa.

Re: Kestomagneettimoottorit

ViestiLähetetty: 15.12.2020 11:20
Kirjoittaja siviili2003
Kyllähän kestomagneetin kenttä saadaan katkaistua, pienemmällä energialla, muistelen aihetta tutkineen Shad Loncar aikoinaan, joku vinkki oli eräässä pikku läpyskässä jonka kirjoitti, kukas se nyt olikaan,

Magnetic amplifiers, by George Trinkaus
Siis kenttä katkeaa suurella jännitepulssilla

Otinpas tähän alle parit skannit:


Kuva

sitten kirjasen sivulta 18:
siellä tärkeä huomio!



Kuva

Ja vielä alla Shad Loncarin TESTI:


Kuva

Re: Kestomagneettimoottorit

ViestiLähetetty: 15.12.2020 18:47
Kirjoittaja koskimo
Olet Siviili jo pariinkin kertan raportoinut kuvien puuttumisesta.
Kuten sanoit, yksi kuva kertoo todella paljon.

Edellisestäkin sanomastasi ovat kuvat kadoksissa!

Tämä asia on saatava korjattua!

Eki

Re: Kestomagneettimoottorit

ViestiLähetetty: 16.12.2020 05:36
Kirjoittaja tesla
Mun JuutBue kanavalla on overunity masiina, siinä on kestomagneetteja vaikka kuinka.
Jenkkiarmeija laski se tuottaa 1000-3000 x kertaa siihen laitetun energian. Ei huono saavutus Taivaan Jumalan JHVH:n palvelijalta,
joka ei tajua tuon tuollaista juuri mistään.
En kerinnyt laittamaan ferrittien tilalle neodyymejä saadakseni lisää lisää ja vielä lisää tehoa - loppu peliaika
kun mut taas kerran petettiin ja jouduin pistämään roskiin koko tuotekehittelyn ja elämäntyön. Sitten kun multa tultiin väkisin vaatimaan laitteen tärkeimpiä osia kiristäen ja aivan ilmaiseksi, minä aivan
suorastaan ihanasta ilosta ja pakahtumaisillaan olevasta onnesta kerroin niiden joutuneen Ämmänson kaatopaikalle pomon raivotar-akan toimesta. Oi sitä auvoa! Laulu rai-atkoon iankaiken
sen emännän vihan käsivarsien voimaa! Sinne men että vämpsis vompsis! Sinne män amplifierit ja tre-dinilaattorit, vakuumipumput ja diodi,triodi,quaternioni - modifikaattorit. Kaikki, kerrassaan
kaikki tärkeä ja hieno minne ne oikeasti kuuluivatkin - kaatopaikalle. Ei ihmiskunta tarvitse overunityä vaan ydinsotaa ja HIV;tä sisältävän Corona-rokotteen ensi vuonna. Siitä lisää narussa
Coronan hoito. Siinä päästelen täydellä höyryllä faktat oksentaen pöytään.

Kirkkaus ja Kunnia Hänen pojalleen Jeshualle näistä ihmeellisistä ilmestyksistä
Pistin myös nettiin ihmeellisen kiloWattien moottorin, jonka joka poika
voi tehdä itselleen. Pianhan Suomen entinen hallitus aikoo katkoa meiltä sähköt. Sitten tulee kylmä ja pimeä niille rakentamattomuuksille.
Ja niin. Viirusten hoitolaitteen ettei turhaan pelottaisi. Mustanaamio-naamarit kuuluvat vain rauhanuskonnon naisille.

Kiitos Siviili tuosta magneettikytkin-infosta. Uutta taas kerran!

Sam.Pentti... Olipa hienoa saada tietää DePalman olleenkin vähemmän tärkeä. Hänen nimissään kuitenkin Unipolaarimagneettigenis on...

Eki... Mun tuttu kuuluu Yakuzaan. Taisivat joo kävästä ohimennen tappamassa moottoritiimin kun suu ei muuten pysynyt kiinni. Se oli maailman omistajien tilauskeikka. Ihmiskunnan auttaminen on ISO MIINUS, Siitä joutuu hautaan helposti
paitsi minä.
Kävi muuten yks Jakuza vetämässä Keskuspankin johtajan kurkun auki kadulla ku ukko halusi Jakuzan maksavan lainat takaisin. Noh, pojat on poikia sano poliisikin ku katto sormien läpi poikien juttuja.
Se on hieno video. Ite kuvasivat ja oli ihan uutisissakin muistaakseni täällä Suomessakin. Ei hyvää tiennyt kurkun auki leikanneelle vankilassa. Ei että hakattu ois tms vaan: japanilainen vankila on karu paikka. Siellä ei saa puhua.

Re: Kestomagneettimoottorit

ViestiLähetetty: 17.12.2020 18:57
Kirjoittaja Sam.Pentti
Jatkan vielä.. Itseasiassa noita homopolaarisen koneen tekijöitä on montakin. Teolliseen valmistamiseen ylsi ainakin jo kauan aikaa sitten tämä Noeggerathin versio, General electricille.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Homopolar_generator

Suurin ongelma noissa on se, että virta on todella suuri ja jännite pieni. Silloin hiiliharjat joutuvat koville, ja niitä pitää olla paljon juurikin ison virran takia.

yksinapsisuus perustuu ns. Faradayn kiekkoon. Samainen ilmiö on kyseessä näissä kuulalaakerimoottoreissa, eli hirmu virta vaan kuulalaakerin läpi, niin sehän alkaa pyörimään.

Se on mielenkiintoista, ja on kaiketi vieläkin jokin mysteeri, että ei ole merkitystä pyöriikö magneettikenttä mukana vai ei. Oleellista on että jokin johdelevy pyörii akselinsa suuntaisessa kentässä, jolloin levyyn tai kiekkoon syntyy varausjakauma. Miinus ulkokehälle muistaakseni.

1napaisessa generaattorissa on yleensä monta kiekkoa peräkkäin sarjaan kytkettynä, jotta jännite nousisi edes hieman, jolloin virta laskee ja hiilet kestävät paremmin. Sama moottorissa. Kiertosluvultaan nämä tykkäävät suurista lukemista. Jännite on suoraan verrannollinen rpm:ään. Alle 1000 ei tuu ulos juuri mitään.

Joissain teollisista versioissa on ollut elohopea hiilien tilalla, mutta sekään ei ole mukavaa ainetta myrkyllisyytensä vuoksi. Vrt. Hullu hatuntekijä -syndrooma.

Itse rakensin juurikin Brucen esittämän kapineen, josta tämä oppi sitten tuli. :)

Tätä hieman sivuten, hassu idea on se, että auton laturin ankkurin käämitys korvataan mikroaaltouunista otetuilla magneeteilla, ja oletetaan sen sitten tuottavan jotain ilmaista energiaa..

Btw, jos magneettivuo saadaan katkaistua niin, ettei siihen kuluu enempää energiaa kuin se vuo itsessään tuottaa, niin silloin puhdas kestomagneettimoottori toimii. Lähes mikä versio vaan. Ranskalainen Naudin näitä sähköisiä katkaisuja rakensi myös, mutta ei käsittääkseni onnistunut. Naudin on/oli yksi luotettavimmista tekijöistä / testaajista mielestäni.