Ulkona pyöräilemässä kosmisella säteilyllä

Re: Ulkona pyöräilemässä kosmisella säteilyllä

ViestiKirjoittaja zero_points » 19.03.2012 14:37

siviili2003 on hyvä havainto että 3-d aivoja voi tarvita aina silloin tällöin, kumpa olisin ajatellut sitä ennen kuin heitin ne pois. no elossa ollaan vielä niin kyllä se 4-d aivolla onnistuu vaikka maailma näyttäisi oleva vielä 3-d tasolla. voin yrittää vähän selkeytää tätä ihan oikean fysiikkan avulla 3-d = Newton laki 4-d ja ylöspäin kvanttifysiikan laki. nämä seuraavat teoriat ovat minun omat näkemykset universumista mutta varmaan samantyyppisiä löytää netistä silloin kuin minä näitä mietin niin oli vai 386 cpu ja ei ollut www käytettävissä. minun teoria äärettömästä universumista (4-d) "kaikki mahdolliset variaatiot (ääretön määrä) tapahtumista tapahtuu samanaikaisesti äärettömässä universumissa, eli minä kirjoitan tämän textin ja te luette sen nytten äärettömän määrän eri variaatioissa esim nytten kuin sataa lunta ulkona niin rinnakaisessa tapahtumassa sataa räntää ulkona tai aurionko paistaa jne. tämä on äärettömän universumin todellisuus" tämä teoria taitaa olla sama kuin kvanttifysiikan teoria rinnakaisista universumeista jne. no miten tämä nytten sitten auttaa meitä joka päiväsessä elämässä? esim. ne päivät kuin mikään ei mene kuin strömsössä ja elämä tuntuu oleva ihan p.... voidaan hakea lohtua siitä että on ääretön määrä meitä jolla menee vielä huonommin, mitä muuta no voidaan hakea inspiraatiota tekemään asiota paremmin koska on ääretön määrä meitä jolla menee paremmin. nämä nytten ovat pari hauskaa esimerkkiä miksi 4-d on paremmpi kuin 3-d. tärkein asia on kuitenkin minun mielestä se että tämä ajattelu avaa "lukon" meidän aivoissa ja pystymme paremmin ymmärtämään universumia tarkoitan sen että meitä on ääretön määrä ja meitä yhdistää universumi, eli me ollaan osa universumia äärettömän monella eri tavalla. 4-d avaa myös oven tajuumaan "5-d universumia" missä ajalla ei ole merkitystä ja täältä minä uskon että ZPE löytyy. sitten kuin tajuaa että ajalla ei ole merkitystä ja kaikki tapahtuu saman aikasesti äärettömän monella tavalla niin voi intiution avulla tiedustella äärettömälltä itselltä läpi ajan että pitääkö mun nytten kääntyä vasemmalle tai oikealle kuin ajelee vieraassa kaupngissa ja on kiire tapamiselle. on tässä 4-d ja ylös päin ajattellussa pienet riskit ja haittoja esim. "helpot" asiat voivat välillä tuntuu vaikeallta mutta myös "vaikeat" asiat helpoillta ja joskus ei oiken muista että miksi ihmiset eivät osaa käytäyttyä kuin universaaliset olennot mitä ne oikeasti ovat. ja sitten pahin mitä voi tapahtuu on että jos putoaa 4-d tasolta ja on heittännyt 3-d pois niin joutuu 2-d tasolle ja löytää ittensä perjantai aamuyöstä nakkikiskan jonosta vetämässä pientä rillipäistä nörttiä turpaan ja sitten vielä yrittää pokaa sen mujaa kuin nörtti makaa ja itkee kadulla tai onko se jopa 1-d tasoo?
“Common sense is what tells us the earth is flat.”
― Albert Einstein
zero_points
 
Viestit: 19
Liittynyt: 04.03.2012 20:14

Re: Ulkona pyöräilemässä kosmisella säteilyllä

ViestiKirjoittaja zero_points » 19.03.2012 15:15

oho tais pyörä vähän lähtee keulii aiheesta edellisessä postissa, tarkoitus oli postaa tästä:

Ultra-High Energy Cosmic Rays

http://www.telescopearray.org/outreach/uhecr4.php

http://www.physics.usyd.edu.au/hienergy/index.php/SUGAR

näissä näyttäsi oleva merkkejä ZPE :stä "The observed emission spectrum is consistent with synchrotron emission by accelerated charged particles"

hiukkasten energia on vähän eri luokka kuin normaalit kosmiset hiukkaset 10e+18 eV näiten alkuperää ei tunneta ja jotkut spekuloi että ne eivät ole meidän galaksista, näissä hiukkasissa on montaa asiaa mitä ei ymmäretä ja mikä voisi luoda näin energettisiä hiukkasia sitä ei tajuta ollenkaa.
“Common sense is what tells us the earth is flat.”
― Albert Einstein
zero_points
 
Viestit: 19
Liittynyt: 04.03.2012 20:14

Re: Ulkona pyöräilemässä kosmisella säteilyllä

ViestiKirjoittaja penttinen » 28.03.2012 22:32

noita OMG hiukkasia ku sais kii..

http://fi.wikipedia.org/wiki/OMG-hiukkanen
penttinen
 
Viestit: 779
Liittynyt: 16.09.2009 22:13

Re: Ulkona pyöräilemässä kosmisella säteilyllä

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 05.04.2012 21:44

Ne protonit liikkuukin vortexirataa pitkin maapallon navoilta toiselle, kyl sä saat niitä kiinni ja pääset niiden avulla lentoonkin kunhan rakennat lentävän lautasen.
Vertikaalisuuntaan suurjännite kenttä kahden kupolimaisen poolin väliin ja sitten pistät sen kentän pyörimään, yläpuolen vasemmalle ja alapuolen oikealle, sen voi tehdä mekaanisesti tai sitten sähköisesti.

Hmm, vanerista vois tietysti alkaa väsäämään yhden miehen lentokonetta (uhvoa).
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Ulkona pyöräilemässä kosmisella säteilyllä

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 07.09.2012 23:30

Tuolla erittäin kuvaava video casimir efektistä:

http://www.youtube.com/watch?v=lPzlv6cvs8A

ja joku Egyptiläinen fysiikanopiskelija tehny keksinnön casimir efektiä hyödyntäen

http://www.humanipo.com/blog/437/19-yea ... ion-device
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Edellinen

Paluu Fysiikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron